Zachodniopomorskie: Most na Radwi w ciągu DW166 oddany do użytkowania
- conadrogach.pl
- ZZDW
- 2016-12-01
Stara 60-letnia konstrukcja, która pod wpływem długoletniej eksploatacji w niesprzyjających warunkach środowiska, znajdowała się w złym stanie technicznym, została częściowo rozebrana. Wymieniono dźwigary i całą płytę pomostu oraz część innych elementów konstrukcyjnych. Po rozbiórce, prowadzone były prace, polegające na wzmocnieniu przyczółków i znajdujących się na rzece filarów. Prace były prowadzone w obrębie mostu i na dojazdach.
Nowy most na Radwi jest konstrukcją trójprzęsłową, gdzie ustrój nośny stanowią dźwigary stalowe zespolone z żelbetową płytą pomostu, wspartą na odnowionych żelbetowych przyczółkach i dwóch monolitycznych filarach. Most, tak jak jego poprzednik, ma 41,8 m długości i 8,95 m szerokości.
Koszt przebudowy mostu wraz z ponad 5,5-kilometrowym odcinkiem drogi w kierunku Białogardu wyniósł 4,4 mln złotych. Głównym wykonawcą była firma Skanska S.A.