Zakazy wyprzedzania dla ciężarowych na autostradzie A4
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2013-02-12
Na autostradzie A4 Wrocław - Krzywa obowiązują zakazy wyprzedzania dla samochodów ciężarowych. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwiększy się w ten sposób bezpieczeństwo ruchu.
Na podstawie liczby wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych ustalono następujące odcinki na autostradzie A4 (Wrocław - Krzywa), na których zostaną wprowadzone - obowiązujące całorocznie - zakazy wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe.
Poza wymienionymi odcinkami pojazdy ciężarowe będą miały możliwość wykonywania manewru wyprzedzania.
Jak informuje GDDKiA oddział we Wrocławiu zasadą zmian jest zminimalizowanie wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych, zwiększenie płynności ruchu, a przez to bezpieczeństwa użytkowników autostrady. Chodzi m.in. o sytuacje, kiedy pojazdy ciężarowe wyprzedzając siebie nawzajem wykonują ten manewr przez kilka kilometrów blokując oba pasy ruchu. W takich sytuacjach, mających miejsce szczególnie w okolicach węzłów autostradowych utrudnione jest bezpieczne włączanie i wyłączanie się z ruchu innych pojazdów, co zwiększa ryzyko wypadków. We wskazanych lokalizacjach, gdzie będzie obowiązywał zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe znajdują się właśnie węzły autostradowe.
- Pietrzykowice – Sokolniki (na odcinku znajdują się węzły: Pietrzykowice i Kąty Wrocławskie) – długość ok. 15 km
- Piotrowice – Kostomłoty (obszar w. Kostomłoty) – długość ok. 5 km
- Sokolniki k/Jarosławia – Udanin (na odcinku znajdują się węzły Jarosław i Udanin) – długość ok. 5 km
- Udanin – Wądroże Wielkie – jezdnia południowa (w kierunku Wrocławia), na odcinku znajdują się węzły Udanin, Budziszów Wielki, Wądroże Wielkie – długość ok. 10 km
- Na odcinku Legnickie Pole – Krzywa obecnie funkcjonują okresowo ustawiane zakazy wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe (zakazy wyprzedzania w obszarze wzniesień obowiązujące w sezonie zimowym). W tych lokalizacjach oznakowanie będzie miało charakter docelowy (całoroczny).
Poza wymienionymi odcinkami pojazdy ciężarowe będą miały możliwość wykonywania manewru wyprzedzania.
Jak informuje GDDKiA oddział we Wrocławiu zasadą zmian jest zminimalizowanie wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych, zwiększenie płynności ruchu, a przez to bezpieczeństwa użytkowników autostrady. Chodzi m.in. o sytuacje, kiedy pojazdy ciężarowe wyprzedzając siebie nawzajem wykonują ten manewr przez kilka kilometrów blokując oba pasy ruchu. W takich sytuacjach, mających miejsce szczególnie w okolicach węzłów autostradowych utrudnione jest bezpieczne włączanie i wyłączanie się z ruchu innych pojazdów, co zwiększa ryzyko wypadków. We wskazanych lokalizacjach, gdzie będzie obowiązywał zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe znajdują się właśnie węzły autostradowe.