Zakończyły się remonty DK20 i DK22 na Pomorzu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-09-02
Kolejne trzy odcinki dróg krajowych nr 20 i 22 o łącznej długości 14,6 km zyskały nową nawierzchnię. Wszystko dzięki remontom metodą nakładki bitumicznej przeprowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa nawierzchnia pojawiła się w Piaszczynie (3,2 km) oraz między Kornem a Kościerzyną (6,8 km) na drodze krajowej nr 20. Ponadto wyremontowano odcinek drogi krajowej nr 22 między Łągiem a Czarną Wodą (4,6 km). Łącznie zostało wyremontowanych 14,6 km za około 8,4 mln zł.
- Remont metodą nakładki bitumicznej polega na sfrezowaniu starej nawierzchni, profilowaniu oraz położeniu warstwy wiążącej i ścieralnej, a także uzupełnieniu pobocza frezami bitumicznymi. Na odcinku drogi krajowej nr 22 z nawierzchnią z płyt betonowych, tzw. berlinki, nowa nawierzchnia bitumiczna była nacinana i uzupełniana specjalnym spoiwem, co zapobiegnie w przyszłości pękaniu nawierzchni nad płytami - opisuja drogowcy.
Dodatkowo w miejscowościach Łąg i Czarna Woda zostały zmienione organizacje ruchu. Dzięki znacznej szerokości dotychczasowej drogi zostały wyznaczone między innymi pasy do lewoskrętów, a także zamontowane osłaniające je wysepki.
- Remont metodą nakładki bitumicznej polega na sfrezowaniu starej nawierzchni, profilowaniu oraz położeniu warstwy wiążącej i ścieralnej, a także uzupełnieniu pobocza frezami bitumicznymi. Na odcinku drogi krajowej nr 22 z nawierzchnią z płyt betonowych, tzw. berlinki, nowa nawierzchnia bitumiczna była nacinana i uzupełniana specjalnym spoiwem, co zapobiegnie w przyszłości pękaniu nawierzchni nad płytami - opisuja drogowcy.
Dodatkowo w miejscowościach Łąg i Czarna Woda zostały zmienione organizacje ruchu. Dzięki znacznej szerokości dotychczasowej drogi zostały wyznaczone między innymi pasy do lewoskrętów, a także zamontowane osłaniające je wysepki.