Znamy harmonogram prac dla S7 Warszawa – Czosnów
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2017-10-19
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie przygotowała Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe budowy trasy S7 na odcinku Warszawa (Trasa Armii Krajowej) – Kiełpin – Czosnów (etap wariantowego poprowadzenia przyszłej trasy wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej).
- W ramach udziału społeczeństwa podczas prowadzonego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (RDOŚ) postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji środowiskowej, burmistrz Bemowa zorganizował spotkania informacyjne w dniach 13 i 17 października br., na które została zaproszona Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie. Zaprezentowany został wstępny harmonogram realizacji inwestycji, podstawowe parametry trasy opis wariantów wraz z przebiegiem usytuowanym na mapach. Udział społeczeństwa trwa do 26.10.2017r., w ramach którego zainteresowane osoby mogą składać wnioski i uwagi do RDOŚ. Następnie wszystkie zebrane zgłoszenia zostaną przeanalizowane i zamieszczone w decyzji środowiskowej – informują drogowcy.
A oto jak wygląda wstępny harmonogram realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa – Czosnów:
03.08.2016 r. – wniosek o DŚU
31.10.2017 r. – planowany termin wydania DŚU
2018 – 2019 r. – zlecenie i opracowanie Koncepcji Programowej
2020 r. – przetarg na Projektuj i Buduj
2021 r. – podpisanie umowy z wykonawcą
2022 r. – decyzja ZRID, wykup gruntów, rozpoczęcie robót
2024 r. – zakończenie robót
Decyzja środowiskowa wskaże najbardziej odpowiedni wariant przebiegu i realizacji trasy S7. Droga proponowana jest w następujących wariantach:
WARIANT I
Długość 11,2 km jest wariantem przebiegającym na całej długości w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7 z uwzględnieniem obecnych powiązań komunikacyjnych w węzłach:
- „Kiełpin",
- „Łomianki”(wykonany w przyszłości wraz z Trasą Legionowska) ,
- „Wóycickiego”
- oraz przeznaczonych do przebudowy „Brukowa”, „Most Północny” oraz „Gwiaździsta”.
WARIANT II
Długość 12,9 km jest wariantem zapisanym od wielu lat w różnych dokumentach planistycznych, w tym Miejscowych Planach Zagospodarowania Przestrzennego i Studiach Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miast i Gmin, przez które prowadzi projektowana droga ekspresowa S7 z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań powiązań komunikacyjnych.
Powiązania z istniejącym układem drogowym w węzłach:
- „Kolejowa”,
- „Wólka Węglowa”,
- „Janickiego”,
- „Gen. Maczka”
- „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S8).
WARIANT IIB
Długość 13,5 km, wariant ten różni się swoim przebiegiem od wariantu II na odcinku w rejonie dzielnicy Bielany, odchodzi od wariantu II na południe w rejonie Cmentarza Północnego a następnie przecina las Bemowski, omija po południowej stronie Fort Wawrzyszew i biegnie wzdłuż lotniska Warszawa Babice po jego północnej stronie. Wariant ten łączy się z przebiegiem wariantu II w rejonie ulicy Powstańców Śląskich.
Powiązania z istniejącym układem drogowym w węzłach:
- „Kolejowa”,
- „Chomiczówka”
- „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S-8).
Mapa przebiegu trzech projetowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Czosnów. Mapa: GDDKIA
Taka będzie droga ekspresowa S7 Warszawa – Kiełpin - Czosnów
- klasa drogi - S
- kategoria ruchu: KR6
- wysokość skrajni min. 4,70 m
- nawierzchnia: betonowa
- przekrój normalny: ilość jezdni 2, ilość pasów ruchu w jednym kierunku 3 (lokalnie 4), szerokość pasa ruchu 3,50 m
- zabezpieczenia akustyczne; zieleń osłonowa i ekrany akustyczne
- TUNELE:
WARIANT II
Od km 18+420 do km 19+420 – dł. 1 km - przewidziany do ochrony osiedla Chomiczówka
Od km 20+420 do km 21+543 – dł. 1,123 km - przewidziany do ochrony osiedla Bemowo
WARIANT IIB
Od km 20+460 do km 22+160 – dł. 1,7 km - przewidziany do ochrony dzielnicy Bemowo