Znamy oferty na 15 km odcinek drogi S8 na Podlasiu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-31
Około 455 mln zł - tyle wynosi najniższa oferta jak wpłynęła w przetargu na budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku od granicy województwa podlaskiego do istniejącej obwodnicy Zambrowa. Swoje oferty złożyło sześć firm i konsorcjów. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na grudzień tego roku, po uprzednim sprawdzeniu ofert od strony formalno-prawnej, a podpisanie umowy na styczeń 2015 roku.
- Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum złożone z firm „RUBAU POLSKA’ Sp. z o.o., w Warszawie oraz „CONSTRUCCIONES RUBAU” S.A. Hiszpania. Niespełna 15-kilometrowy odcinek dwujezdniowej „ekspresówki’ oferent chce wybudować za 454,9 mln zł. Jest to o zaledwie 1,79 mln zł mniej, niż wynosi oferta następnej firmy, „Budimex-u” – 456,6 mln zł. Z kolei najdroższą propozycję przedstawiło konsorcjum firm polskich (Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., z Mińska Mazowieckiego, PLANETA Sp. z o.o. z Warszawy oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego ,,MAZOWIECKIE MOSTY” również z Mińska Mazowieckiego), które wyceniło inwestycje na 536,9 mln zł. Wszystkie złożone oferty zawierały najkrótszy możliwy czas realizacji (22 miesiące) i najdłuższą gwarancję (10 lat) - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Oferty będą oceniane pod kątem trzech kryteriów: ceny (90%), terminu zakończenia zadania (5%) oraz okresu gwarancji (5%).
Odcinek drogi ekspresowej S8 od granicy województwa do obwodnicy Zambrowa ma dokładnie 14,91 km i został zaprojektowany jako dwujezdniowa droga ekspresowa z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu. Obiekty inżynierskie (m.in. 1 most, 7 wiaduktów) mają być wykonane od razu dla planowanego w przyszłości przekroju trzypasmowego. Inwestycja zakłada budowę jednego węzła - „Szumowo”.
Oferty będą oceniane pod kątem trzech kryteriów: ceny (90%), terminu zakończenia zadania (5%) oraz okresu gwarancji (5%).
Odcinek drogi ekspresowej S8 od granicy województwa do obwodnicy Zambrowa ma dokładnie 14,91 km i został zaprojektowany jako dwujezdniowa droga ekspresowa z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu. Obiekty inżynierskie (m.in. 1 most, 7 wiaduktów) mają być wykonane od razu dla planowanego w przyszłości przekroju trzypasmowego. Inwestycja zakłada budowę jednego węzła - „Szumowo”.