1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Znamy oferty na opracowanie koncepcji A4 Wrocław - Krzyżowa

Znamy oferty na opracowanie koncepcji A4 Wrocław - Krzyżowa

  1. Anka Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-01-24
Znamy oferty na opracowanie koncepcji A4 Wrocław - Krzyżowa
A4 Wrocław – Krzyżowa: rozbudować czy budować w nowym przebiegu? Wykonawcy chcą od 1,7 do ponad 12 mln zł za opracowanie koncepcji. Zdjęcia: GDDKIA
Otwarto oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji i koncepcji rozbudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4. Po analizach dowiemy się czy odcinek A4-ki z Wrocławia zostanie rozbudowany czy może powstanie nowa autostrada.

Zadanie dotyczy opracowania Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną, które odpowie na pytanie rozbudować czy budować w nowym przebiegu. Oferty w przetargu złożyło 8 wykonawców. Najniższa zaproponowana cena to ponad 1,7 mln zł (WYG International Sp. z o.o. z Warszawy) . Z kolei najwyższa opiewa na prawie 12,3 mln zł. Drogowy na realizacje zadania planowali przeznaczyć około 4,6 mln zł. Wszyscy wykonawcy zarezerwowali 24 miesiące na prace. GDDKIA zakładała, ze będzie to 270 dni.

Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to druga połowa kwietnia 2019 r. (przy założeniu, że nie będzie odwołań).

 

Rozbudowa czy budowa nowej autostrady A4 Wrocław - Krzyżowa - mapa odcinka

Rozbudowa czy budowa nowej autostrady A4 Wrocław - Krzyżowa - mapa odcinka. Mapa: GDDKIA

 

Przeanalizowane zostaną minimum trzy warianty rozbudowy/budowy autostrady A4:

  • Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

  • Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

  • Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.


Autostrada A4 prowadzi z zachodu na wschód Europy przez południową Polskę. Na terenie Polski przebiega od granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Dębicę, Rzeszów, Jarosław, Przemyśl, do przejścia granicznego na Ukrainę Korczowa-Krakowiec. Należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego sieci TEN-T oraz jest częścią drogi międzynarodowej E40 o długości 8500 km (przebiega przez Belgię, Francję, Niemcy, Polskę, Ukrainę, Rosję i Kazachstan) i E462 na odcinku Mysłowice-Balice.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4