Znamy oferty na opracowanie koncepcji A4 Wrocław - Krzyżowa
A4 Wrocław – Krzyżowa: rozbudować czy budować w nowym przebiegu? Wykonawcy chcą od 1,7 do ponad 12 mln zł za opracowanie koncepcji. Zdjęcia: GDDKIA

Otwarto oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji i koncepcji rozbudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4. Po analizach dowiemy się czy odcinek A4-ki z Wrocławia zostanie rozbudowany czy może powstanie nowa autostrada.

Zadanie dotyczy opracowania Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną, które odpowie na pytanie rozbudować czy budować w nowym przebiegu. Oferty w przetargu złożyło 8 wykonawców. Najniższa zaproponowana cena to ponad 1,7 mln zł (WYG International Sp. z o.o. z Warszawy) . Z kolei najwyższa opiewa na prawie 12,3 mln zł. Drogowy na realizacje zadania planowali przeznaczyć około 4,6 mln zł. Wszyscy wykonawcy zarezerwowali 24 miesiące na prace. GDDKIA zakładała, ze będzie to 270 dni.

Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to druga połowa kwietnia 2019 r. (przy założeniu, że nie będzie odwołań).

 

Rozbudowa czy budowa nowej autostrady A4 Wrocław - Krzyżowa - mapa odcinka

Rozbudowa czy budowa nowej autostrady A4 Wrocław - Krzyżowa - mapa odcinka. Mapa: GDDKIA

 

Przeanalizowane zostaną minimum trzy warianty rozbudowy/budowy autostrady A4:

  • Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

  • Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;

  • Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.


Autostrada A4 prowadzi z zachodu na wschód Europy przez południową Polskę. Na terenie Polski przebiega od granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Dębicę, Rzeszów, Jarosław, Przemyśl, do przejścia granicznego na Ukrainę Korczowa-Krakowiec. Należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego sieci TEN-T oraz jest częścią drogi międzynarodowej E40 o długości 8500 km (przebiega przez Belgię, Francję, Niemcy, Polskę, Ukrainę, Rosję i Kazachstan) i E462 na odcinku Mysłowice-Balice.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

MM
2019-01-28 17:32
Pewnie chodzi o to żeby nie utrzymywać dwóch autostrad obok siebie. Ponadto, droga na południe od obecnej A4 posłużyłaby też Wałbrzychowi i kierunkowi na Pragę.
dobrze
2019-01-25 15:44
a moze byc tak S8 pociągnąć dalej północną stroną Wrocławia i ominąć Legnicę też od północy i dalej aż do Krzyżowej. Wszyscy Ci co jadą od Łodzi i Warszawy pojechaliby tamtędy a Ci od Śląska stara drogą i fajnie by się to rozłożyło. Ci co jadą z Wrocławia do Szczecina też by odpuścili A4 i mieliby krótszą drogę
Adam s
2019-01-25 14:56
vvv - chodzi o to, żeby rozdzielić ruch lokalny Legnica-Wrocław z dużą liczbą kiepskich zjazdów, od płatnego ruchu tranzytowego Niemcy - Ukraina. I nowa autostrada wcale nie musi przebiegać "obok", bo może iść parę kilometrów na południe, omijając np Bielany Wrocławskie. Wystarczy, że będzie miała zjazdy na S3 i A8.
Oo
2019-01-25 11:07
Ja pier... ale mamy dalekowzrocznych fachofcóf. Ile lat ta droga istnieje, że nie dało się jej od razu zbudować lub nawet przewidzieć do rozbudowy w pierwotnym planie.
vvv
2019-01-25 10:04
te mosty i tak wymagaja remontu. autostrada koło expresówki? nie widze tego nigdzie na mapach, żeby takie dwie drogi szły koło siebie.
ks1
2019-01-24 17:29
też nie rozumiem po co burzyć to co jest. Jedynym wytłumaczeniem jest to, żeby w przyszłości nie remontowac tych mostów i mieć świety spokój, bynajmniej nie chodzi o dobro użtytkowników
Adam S
2019-01-24 14:04
A po co te wyburzenia na starym odcinku w wersji 2 i 3? Wybudować nową autostradę w nowym śladzie, a starą przekwalifikować na bezpłatną S-kę dla ruchu lokalnego.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: