Znikną dwa czarne punkty na opolskich odcinkach DK45, 46 i 94
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-04-19
Skrzyżowanie DK46 z DK94 w Karczowie
„Grzybek” w Karczowie, to najniebezpieczniejsze w ostatnich latach skrzyżowanie na sieci dróg krajowych Opolszczyzny. Wymuszanie pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu od strony Brzegu (z drogi krajowej nr 94), nadmierna prędkość i łamanie zakazu wyprzedzania doprowadziło już w tym miejscu do dziesiątek kolizji i wypadków. Pochłonęły one wiele ofiar śmiertelnych. Kilkadziesiąt osób zostało tam w ostatnich latach ciężko rannych.
W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstanie czterowlotowe rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej od 45 do 65 metrów. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na DK94 w stronę Brzegu omijając samo rondo. W ramach przebudowy skrzyżowania w Karczowie powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane.
Nowe rondo, które powstanie „na grzybku” docelowo ma być częścią wielopoziomowego węzła drogowego, który powstanie, gdy droga nr 46 będzie w przyszłości rozbudowywana o drugą jezdnię.
DK45 w Praszce
Drugi z ogłoszonych przetargów dotyczy wybudowania ronda w Praszce na wylocie z miasta w kierunku Wielunia (skrzyżowanie drogi krajowej nr 45 i dwóch dróg powiatowych - ul. Kopernika i Szosa Gańska). Przebudowa ma na celu poprawę bezpieczeństwa, umożliwienie swobodnego włączenia się do ruchu dla kierowców jadących od ul. Kopernika i Szosy Gańskiej oraz uspokojenie ruchu na DK45 na tym odcinku.