Budowa drogi ekspresowej S7 Radom - granica na finiszu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-04-26

zdjęcia


Budowa drogi ekspresowej S7 Radom - granica wraz z obwodnicą Szydłowca. Zdjęcia: GDDKIA


Budowa drogi krajowej Nr S7 o parametrach drogi ekspresowej na odcinku koniec obwodnicy Radomia – granica województwa mazowieckiego. Na zdjeciu węzeł Szydłowiec Północ. Zdjęcia: GDDKIA


Droga ekspresowa S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Trasa drogi wytyczono po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7. Zdjęcia: GDDKIA


Wzdłuż trasy głównej drogi ekspresowej S7 wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Na zdjęciu węzeł Szydłowiec Południe. Zdjęcia: GDDKIA


Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (blisko 10 km), systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym 4 przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. Zdjęcia: GDDKIA


Po zakończeniu budowy drogi S7 powstaną 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego. Zdjęcia: GDDKIA


Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie szydłowieckim i przebiega przez teren trzech gmin: Orońsko, Jastrząb i Szydłowiec. Zdjęcia: GDDKIA


Budowa 22 km drogi ekspresowej S7 pochłonie około 682 milionów złotych, z czego 421 mln. stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Spójności. Węzeł Szydłowiec Północ znajduje się w okolicy m. Chustki - przebudowana droga gminna zostanie poprowadzona wiaduktem nad trasą drogi krajowej numer 7. W przyszłości można będzie ją poprowadzić po wschodniej stronie „siódemki”, co pozwoli stworzyć dogodne połączenie komunikacyjne dla miejscowości i gminy Jastrząb. Zdjęcia: GDDKIA


Głównym wykonawcą drogi ekspresowej S7 Radom granica jest hiszpańska firma Dragados, która buduje także zachodnią obwodnicę Radomia. Zdjęcia: GDDKIA


22-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma być gotowy w czerwcu 2017 roku. Pod koniec kwietnia skorzystamy z 4 km nowego odcinka obwodnicy Szydłowca. Zdjęcia: GDDKIA


Docelowo z odcinkiem drogi S7 (obwodnica Szydłowca) ma być połączony węzeł północny Skarżysku Kamiennej. Odcinek granica województwa - Skarżysko-Kamienna o długości 7,6 km skomunikuje blisko 50-kilometrowy istniejący fragment drogi ekspresowej S7 od Skarżyska poprzez Kielce do Chęcin z budowanym aktualnie odcinkiem S7 Radom - granica województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego. Zdjęcia: GDDKIA


Węzeł Szydłowiec Południe - na jego wysokości po stronie zachodniej drogi ekspresowej rozpocznie się droga serwisowa o podwyższonych parametrach, która służyć będzie m.in. lokalnej komunikacji autobusowej. Zdjęcia: GDDKIA


Węzeł Szydłowiec Centrum – powstał na przecięciu drogi ekspresowej z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 727. Zostanie ona poprowadzona wiaduktem nad drogą ekspresową. Ten fragment drogi wojewódzkiej ma w przyszłości stanowić element północnej obwodnicy Szydłowca, przenoszącej ruch z relacji Przysucha – Wierzbica, który obecnie odbywa się przez centrum miasta. Dodatkowo, za węzłem Szydłowiec zaprojektowane zostały trzy wiadukty. Pierwszy z nich zlokalizowano w ciągu ulicy Jastrzębskiej. Na tym odcinku, „siódemka” poprowadzona zostanie w głębokim wykopie (ok. 6 m głębokości). Dodatkowo budynki osłonione będą przeźroczystymi ekranami akustycznymi, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed hałasem. W związku z przewidywanym w przyszłości przeniesieniem ruchu na nowy przebieg drogi wojewódzkiej numer 727, ulica Jastrzębska może stać się deptakiem. W podobny sposób rozwiązano przejazd nad drogą ekspresową przy ulicy Kolejowej. Tu również zaprojektowano wiadukt, chodniki i zieleń z oczkami wodnymi. Ponadto, około 800 metrów za ulicą Kolejową, zmodernizowany zostanie istniejący przejazd gospodarczy – jego przebudowa umożliwi ruch pojazdów dostawczych i maszyn rolniczych. W miejscu włączenia ulicy Kościuszki w istniejącą obwodnicę zaprojektowano kolejny wiadukt – projektowana trasa odbiega na tym odcinku o ok. 50 metrów na wschód. Zdjęcia: GDDKIA


Droga nr 7 ma ogromne znaczenie dla kraju, trasa komunikuje południową granicę Polski z portem w Gdyni. Zdjęcia: GDDKIA


Droga krajowa nr 7 prowadzi z Gdańska do Rabki, ma długość ok. 720 km. Leży w ciągu tras europejskich E 28 i E 77. Dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego, skróci czasu przejazdu z północy na południe kraju, obniży koszty podróży i podniesie komfort jazdy. Zdjęcia: GDDKIA