Tak powstaje Via Carpatia. Budowa S19 Lublin - Rzeszów w galerii zdjęć
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2020-04-21

zdjęcia


130 km drogi ekspresowej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Budowę S19 Lublin - Rzeszów podzielono na 12 odcinków, po sześć w woj. lubelskim (ok. 75 km) i podkarpackim (55 km). Mapa: GDDKIA


Na 11 z 12 odcinków S19 Lublin - Sokołów Małp. trwają już prace w terenie o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zdjęcia: S19 Kraśnik - Janów, kwiecień 2020 r., GDDKIA


Tu na połączeniu z obwodnicą Lublina rozpoczyna się budowa trasy S19 Lublin - Sokołów Małp. Zdjęcia: GDDKIA


Dla odcinka S19 Lublin - Niedrzwica (12 km) zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 24 proc. Trwają prace przy nasypach i wykopach. Stabilizowane jest podłoże, wzmacniany grunt. Powstają drogi dojazdowe, w obrębie MOP Zemborzyce i MOP Radawiec zdejmowana jest warstwa humusu. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Równolegle na S19 Lublin - Niedrzwica wykonywane są prace przy obiektach mostowych, m.in. zbrojenia filarów i przyczółków oraz betonowanie. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Powstają przejścia dla małych zwierząt i przepusty. Usuwane są kolizje z sieciami. Trwają prace m.in. przy demontażu i budowie oświetlenia drogowego. Porządkowany jest teren po rozbiórkach. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Zaawansowanie rzeczowe na odc. S19 Niedrzwica - Kraśnik (20 km) wynosi ok. 8 proc. Kontynuowane są prace związane z tyczeniem pasa i osi trasy głównej, dróg dojazdowych i poprzecznych, wyburzeniami i rozbiórkami budynków wraz z pracami porządkowymi oraz ze zdjęciem humusu. Trwają prace fundamentowe przy obiektach inżynierskich, wykonywane są także zbrojenia. Realizowane są prace ziemne w ciągu trasy głównej, a także dróg dojazdowych. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na 10 km obwodnicy Kraśnika (Kraśnik Płn. - Kraśnik Płd.) zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 17 proc. Zdjęcia: Budowa S19 Kraśnik Północ - Kraśnik Południe, kwiecień 2020, GDDKIA


Na obwodnicy Kraśnika trwają prace ziemne przy nasypach i wykopach, stabilizowany jest grunt, wykonywana jest także warstwa podbudowy z kruszywa łamanego. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Rosną wiadukty oraz inne obiekty inżynierskie. Wykonywany jest montaż zbrojenia i betonowanie. Usuwane są kolizji na sieci gazowej, prowadzone są prace przy kanalizacji deszczowej. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Budowa S19 Kraśnik - Janów Lubelski (18 km) - zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 25 proc. Niemal na całym odcinku zdjęto humus w pasie drogowym przyszłej S19, trwają roboty ziemne przy nasypach i wykopach, zagęszczane i wzmacnianie jest podłoże. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na odc. Kraśnik - Janów powstają obiekty inżynierskie, wykonywane są prace nad zbrojeniem korpusów wiaduktów oraz betonowaniem i izolacją fundamentów. Trwa budowa przejść dla zwierząt oraz kanalizacji deszczowej. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Obwodnica Janowa Lubelskiego (7 km) to jeden z dwóch najbardziej zaawansowanych odcinków trasy S19. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 39 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na obwodnicy Janowa Lubelskiego trwają prace przy nasypach i wzmacnianiu podłoża. Betonowane są kolejne elementy obiektów mostowych - m.in. korpusów i podpór. W pobliżu miejscowości Pierońka, w pasie drogowym S19, wykonawca układa próbny odcinek dolnej warstwy podbudowy zasadniczej z kruszywa. Budowana jest kanalizacja deszczowa i prowadzone są prace melioracyjne. Prowadzone są również roboty ziemne przy budowie MOP Janów Lubelski. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


S19 Janów Lubelski - Lasy Janowskie (8 km) to odcinek niemal w całości położony jest wzdłuż obecnego przebiegu DK19 i kierowcy korzystający z tej trasy mogą na bieżąco śledzić duże postępy na budowie. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 32 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Wykonawca S19 Janów Lubelski - Lasy Janowskie realizuje prace ziemne, wzmacnia grunt i wykonuje nasypy. Wykonywana jest dolna warstwa podbudowy zasadniczej przyszłych dróg serwisowych i dojazdowych. Doskonale widać postępy robót w branży mostowej. Betonowane są elementy obiektów i wykonywana na nich jest izolacja. Trwają także prace przy zbrojeniach przejść dla zwierząt oraz przy budowie kanalizacji deszczowej. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Prace na odcinku drogi S19 Lasy Janowskie - Zdziary (9,3 km) ruszyły całkiem niedawno. Decyzję ZRID wydano w ostatnich dniach lutego br. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 1 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na S19 Lasy Janowskie - Zdziary prowadzone są prace przygotowawcze związane z wycinką drzew i karczowaniem pni. Geodeci tyczą pas drogowy przyszłej trasy S19. Prowadzone jest odhumusowanie terenu, wymiana gruntów, wykonywane są nasypy i wykopy w pasie drogowym. Rozbierane są obiekty kolidujące z przyszłą drogą ekspresową. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Budowa S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na odcinku trasy S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem (9 km) zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 13 proc. Na części tego odcinka prowadzone są prace przygotowawcze, między innymi karczowanie pni. Usuwany jest humus i wykonywane są nasypy oraz wykopy, a także platformy robocze pod dreny. Rosną obiekty inżynierskie, zbrojone są filary i podpory oraz prowadzone jest betonowanie. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Największe obiekty w ciągi odc. S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem to wiadukt nad linią kolejową nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz most nad rzeką San. Trwa przebudowa kolizji branżowych. Wykonywane są również kolumny w technologii jet-grounting pod wiadukt drogowy w okolicy Zdziar. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Zaawansowanie rzeczowe dla kolejnego odcinka tj. S19 Rudnik nad Sanem - Nisko Południe (6 km) wynosi ok. 8 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na odc. Rudnik nad Sanem - Nisko prowadzone są prace przygotowawcze takie jak wycinka drzew i karczowanie pni, geodezyjne tyczenie pasa drogowego przyszłej S19. Trwa również zdejmowanie humusu w pasie drogowym, prace ziemne przy nasypach i wykopach drogowych oraz przebudowa kolizji branżowych. Trwa wymiana gruntów słabonośnych i organicznych. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


S19 Nisko - Podgórze (11,5 km) - zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 2,5 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Na S19 Nisko - Podgórze rozpoczęto prace przygotowawcze, wycinkę drzew i karczowanie pni. Geodeci tyczą pas drogowy. Przy niektórych obiektach inżynierskich ruszyły prace. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


S19 Podgórze - KamieńPodgórze - Kamień (10,5 km) to jeden z dwóch odcinków, na który decyzję ZRID uzyskano z końcem lutego br. Wykonawca rozpoczyna prace przygotowawcze. Geodeci tyczą pas drogowy. Rozpoczęto również roboty przy obiektach inżynierskich. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 2,5 proc. Zdjęcia: kwiecień 2020, GDDKIA


Pierwszymi fragmentami trasy S19 pomiędzy Lublinem i Rzeszowem pojedziemy w 2021 roku, a całością w 2022 roku. Będzie to kolejny fragment przyszłego międzynarodowego szlaku Via Carpatia biegnącego wzdłuż wschodniej granicy Polski, który połączy Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę z południem Europy i państwami leżącymi na Bałkanach. Zdjęcia: GDDKIA