Trwa budowa drogi ekspresowej S7 Miłomłyn - Ostróda
- conadrogach.pl
- GDDKIA
- 2015-08-07
zdjęcia
Budowa drogi ekspresowej S7 Miłomłyn - Ostróda. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa drogi ekspresowej S7 Miłomłyn - Ostróda wystartowała w listopadzie 2014 roku. Zdjęcie: GDDKiA.
Umowę na budowę drogi S7 z Miłomłyna do Ostródy podpisano z konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Zdjęcie: GDDKiA.
Kontrakt o wartości 292,3 mln zł zakłada budowę 9,2 km drogi ekspresowej, do węzła Ostróda Północ. Zdjęcie: GDDKiA.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, poprowadzona śladem drogi krajowej nr 7, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przebudowana zostanie stara obwodnica Miłomłyna, a węzły Winiec i Tarda zostaną dostosowane do parametrów drogi ekspresowej. Zdjęcie: GDDKiA.
Węzły te zyskają nowe oznaczenia, odpowiednio Miłomłyn Północ i Miłomłyn Południe. Zdjęcie: GDDKia.
Mapa przebiegu drogi S7 Miłomłyn - Ostróda. Zdjęcie: GDDKiA.
Obwodnica Miłomłyna powstała w latach 1995 – 1997 jako jednojezdniowa droga ekspresowa. Ma długość 5,1 km i mija miasto od północy i wschodu. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowana droga przebiega nad Kanałem Elbląskim, który jest wpisany do rejestru zabytków klasy zerowej. Zdjęcie: GDDKiA.
Za Miłomłynem trasa biegnie przez tereny leśne pomiędzy jeziorami Piławki i Drwęckim, w bliskim sąsiedztwie obszaru Natura 2000. Zdjęcie: GDDKiA.
Na realizację inwestycji konsorcjum ma 20 miesięcy od podpisania umowy (tj. 5.11.2014) bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca) czyli nowa droga będzie gotowa z końcem 2016 roku. Zdjęcie: GDDKiA.