143 mln za dokończenie drogi ekspresowej S19
- AK, conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-01-12
142,9 mln zł - tyle wynosi najkorzystniejsza oferta w przetargu na kontynuację budowy odcinka drogi ekspresowej S19 węzeł Rzeszów Zachód – Świlcza, złożona przez firmę Eurovia Polska. Kolejnym etapem będzie kontrola całego postępowania przetargowego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Nowy wykonawca będzie miał 10 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka drogi ekspresowej S19. W zakres robót wchodzi m.in. budowa węzła „Świlcza”, dokończenie budowy obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 1 most, 6 przepustów z blach falistych), dokończenie budowy kanalizacji deszczowej, nasypów, warstw podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych, a także budowa oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem, urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz dróg serwisowych.
Przypomnijmy, że pod koniec maja 2012 r. GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umowy na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Dotychczasowy wykonawca tej inwestycji - polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko Sp. z o.o., Autostrada Wschodnia Sp. z o.o. oraz PUNJ LLOYD LTD z Indii, wykazywał brak płynności finansowej. W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu wykonawca zrealizował zaledwie 49% zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten, przedłużony w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 r.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przypomnijmy, że pod koniec maja 2012 r. GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umowy na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Dotychczasowy wykonawca tej inwestycji - polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko Sp. z o.o., Autostrada Wschodnia Sp. z o.o. oraz PUNJ LLOYD LTD z Indii, wykazywał brak płynności finansowej. W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu wykonawca zrealizował zaledwie 49% zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten, przedłużony w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 r.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.