Trasa Generalska w Białymstoku: przetarg rozstrzygnięty
- conadrogach.pl
- UM Białystok
- 2013-03-20
Za około półtora roku kierowcy będą korzystać z nowoczesnej Trasy Generalskiej w Białymstoku.
Przebudowę ul. gen. F. Kleeberga prowadzić będzie firma Strabag, która złożyła najniższą ofertę, opiewającą na ok. 106,82 mln zł. Inwestycja zakończy gruntowną przebudowę całej trasy obwodowej Białegostoku.
Przebudowę ul. gen. F. Kleeberga prowadzić będzie firma Strabag, która złożyła najniższą ofertę, opiewającą na ok. 106,82 mln zł. Inwestycja zakończy gruntowną przebudowę całej trasy obwodowej Białegostoku.
W ramach inwestycji powstanie nowa jezdnia, zaś istniejąca obecnie zostanie gruntownie zmodernizowana. Powstaną dwie estakady- nad skrzyżowaniem ul. Narodowych Sił Zbrojnych i Szosy Ełckiej oraz ul. Przędzalnianej i ul. Kołłątaja oraz ścieżka rowerowa. Prace zakończą się w 2014 roku.
Północna obwodnica łączy zachodnią część miasta z północno-wschodnimi jego osiedlami. Pozwala też dotrzeć na Dziesięciny czy Białostoczek bez konieczności przejeżdżania przez centrum. W ramach tej inwestycji przebudowana została już ul. gen. S. Maczka, obecnie trwa modernizacja ul. gen. W. Andersa, a co szczególnie istotne – budowa nowego odcinka, od skrzyżowania z ul. Wasilkowską aż do ul. Baranowickiej. Po oddaniu odcinka ul. Kleeberga (o długości prawie 1,6 km) cały ruch tranzytowy wjeżdżający do Białegostoku od strony Warszawy kierować się będzie w stronę przejścia granicznego w Bobrownikach.
Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Dotacja z programu Rozwój Polski Wschodniej wynosi ponad 64 mln złotych.
Północna obwodnica łączy zachodnią część miasta z północno-wschodnimi jego osiedlami. Pozwala też dotrzeć na Dziesięciny czy Białostoczek bez konieczności przejeżdżania przez centrum. W ramach tej inwestycji przebudowana została już ul. gen. S. Maczka, obecnie trwa modernizacja ul. gen. W. Andersa, a co szczególnie istotne – budowa nowego odcinka, od skrzyżowania z ul. Wasilkowską aż do ul. Baranowickiej. Po oddaniu odcinka ul. Kleeberga (o długości prawie 1,6 km) cały ruch tranzytowy wjeżdżający do Białegostoku od strony Warszawy kierować się będzie w stronę przejścia granicznego w Bobrownikach.
Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Dotacja z programu Rozwój Polski Wschodniej wynosi ponad 64 mln złotych.