33 km autostrady A4 na Podkarpaciu na finiszu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2012-11-20
Budowa 33-kilometrowego odcinka A4 od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód na Podkarpaciu dobiega końca. Poziom zaawansowania prac wynosi ponad 90 proc. Odcinek autostrady ma byc gotowy jeszcze w tym roku.
Budowa 33- kilometrowego odcinka autostrady A4 na odcinku od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni ruszyła w maju 2010 roku. Wykonawcą prac na autostradzie A4 jest firma Budimex.
- Całą dobę, przez 7 dni w tygodniu pracuje 1200 osób i ok. 500 jednostek sprzętowych i transportowych. Dobiegają końca roboty ziemne oraz wzmacnianie podłoża; tu poziom zaawansowania prac osiągnął 99 proc. Na 32,5-kilkometrowym odcinku autostrady została ułożona podbudowa z betonu asfaltowego (98,9 proc.), na 32,2-kilometrowym – warstwa wiążąca (98,4 proc). Ostatnia warstwa masy bitumicznej – ścieralna jest ułożona na ok. 27 kilometrach. Montaż ekranów akustycznych jest zaawansowany w 83 proc., stalowych barier ochronnych w ciągu autostrady – w 75 proc. (25 km). Na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe oraz układanie nawierzchni (90 proc. zaawansowania). Wzdłuż autostrady zamontowano już 80 proc. oświetlenia. Dobiega końca budowa zbiorników retencyjnych (95 proc.), kanalizacji deszczowej (95 proc.) oraz łączności autostradowej (80 proc.). Na drogach dojazdowych jest układana nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady trwają nasadzenia zieleni, montowane są ogrodzenia autostradowe. W miejscach obsługi podróżnych prowadzone są prace wykończeniowe - informuje GDDKiA.
32,5 kilometrowy odcinek autostrady A4 będzie wykonany w technologi SMA czyli z ostatnią warstwą będzie masa bitumiczna – ścieralna.
Autostrada A4 połączy wschodnią i zachodnią granicę Polski. A4 jest częścią Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr III, który swój początek bierze w Berlinie, biegnie przez Drezno na wschód do przejścia granicznego Gorlitz – Zgorzelec, a następnie przez najważniejsze ośrodki na południu Polski: Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Rzeszów, Przemysł na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa.
- Całą dobę, przez 7 dni w tygodniu pracuje 1200 osób i ok. 500 jednostek sprzętowych i transportowych. Dobiegają końca roboty ziemne oraz wzmacnianie podłoża; tu poziom zaawansowania prac osiągnął 99 proc. Na 32,5-kilkometrowym odcinku autostrady została ułożona podbudowa z betonu asfaltowego (98,9 proc.), na 32,2-kilometrowym – warstwa wiążąca (98,4 proc). Ostatnia warstwa masy bitumicznej – ścieralna jest ułożona na ok. 27 kilometrach. Montaż ekranów akustycznych jest zaawansowany w 83 proc., stalowych barier ochronnych w ciągu autostrady – w 75 proc. (25 km). Na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe oraz układanie nawierzchni (90 proc. zaawansowania). Wzdłuż autostrady zamontowano już 80 proc. oświetlenia. Dobiega końca budowa zbiorników retencyjnych (95 proc.), kanalizacji deszczowej (95 proc.) oraz łączności autostradowej (80 proc.). Na drogach dojazdowych jest układana nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady trwają nasadzenia zieleni, montowane są ogrodzenia autostradowe. W miejscach obsługi podróżnych prowadzone są prace wykończeniowe - informuje GDDKiA.
32,5 kilometrowy odcinek autostrady A4 będzie wykonany w technologi SMA czyli z ostatnią warstwą będzie masa bitumiczna – ścieralna.
Autostrada A4 połączy wschodnią i zachodnią granicę Polski. A4 jest częścią Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr III, który swój początek bierze w Berlinie, biegnie przez Drezno na wschód do przejścia granicznego Gorlitz – Zgorzelec, a następnie przez najważniejsze ośrodki na południu Polski: Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Rzeszów, Przemysł na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa.