A2: Kto zbuduje węzeł Lubelska na obwodnicy Warszawy?
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-04-07
Ze złożonych 11 ofert najniższą cenę, 190 mln zł, zaoferował Porr Polska Infrastructure S.A. natomiast najwyższą cenę, 320 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. Wszyscy wykonawcy zaoferowali okres gwarancji jakości 10 lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych wybierze ofertę najatrakcyjniejsza pod względem ceny i okresu. Jeśli nie będzie odwołań konkurentów po wyłonieniu wykonawcy to podpisanie umowy planowane jest na połowę 2017 roku.
Od czasu podpisania umowy wykonawca będzie miał 33 miesiące na zrealizowanie inwestycji (projekt i budowa). Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Węzeł Lubelska stanowić będzie jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego łączący Południową Obwodnicę Warszawy (droga ekspresowa S2) ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy (droga ekspresowa S17) i z autostradą A2, będzie węzłem dwupoziomowym. Długość odcinka wynosi ok. 2 km. Budowa węzła umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo drogą S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.