A4 Szarów - Tarnów Północ dostępna dla ciężarówek
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-10-08
Odcinek autostrady A4 od węzła Szarów do węzła Tarnów - Północ został dopuszczony dla ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Decyzja to została podjęta po akceptacji rekomendacji GDDKiA o dopuszczeniu tego ruchu przez ministerstwo (MTBiGM). Samochody ciężarowe mogą zjeżdżać z A4 także na węźle w Brzesku.
- Decyzję o dopuszczeniu do ruchu ciężarówek na tym odcinku A4 poprzedziło szereg badań, analiz manualnych i automatycznych oraz symulacji. Na tej podstawie obliczono, że spodziewany wzrost ruchu na al. Jana Pawła II i ul. Lwowskiej w Tarnowie pojawi się ok.700 pojazdów ciężarowych po zniesieniu zakazu ruchu dla samochodów powyżej 12 ton, co stanowić będzie wzrost ruchu o ok. 3,5% w stosunku do ruchu istniejącego tych ulicach. Wielkość ruchu samochodów osobowych, autobusów i lekkich samochodów ciężarowych poruszających się po autostradzie A4 od 29.11.2012r. jest ustabilizowana i nie wpłynie dodatkowo na wzrost ruchu w ciągu DK73 (al. Jana Pawła II i ul. Lwowskiej) - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
20 września 2013 r. podczas spotkania w Tarnowie z przedstawicielami samorządów Tarnowa, Bochni, Brzeska, Dębna i Kłaja, sekretarz stanu MTBiGM Zbigniew Rynasiewicz polecił, by powstał zespół roboczy złożony z przedstawicieli UM Tarnowa i GDDKiA w sprawie zminimalizowania utrudnień w ruchu kołowym w ciągu drogi krajowej nr 73 (al. Jana Pawła II i ul. Lwowska). Zespół miał dwa tygodnie na wypracowanie wniosków. W ramach prac zespołu wykonany został wspólny objazd ulicami, na które wjeżdżają pojazdy z A4 i na A4 w godzinach przedpołudniowych i ruch odbywał się bez utrudnień. Urząd Miasta Tarnowa uważa m.in., że jedynym dobrym rozwiązaniem jest przyśpieszenie ukończenia odcinka autostrady A4 na wschód od Tarnowa, co zapisano w protokole pracy zespołu. Oddział GDDKiA w Krakowie zapewnia, że dołoży wszelkich możliwych starań zmierzających do wcześniejszego zapewnienia przejezdności jezdnią główną na dalszym odcinku, aby poprowadzić tranzyt w kierunku wschodnim ciągiem autostrady A4 poza granicami miasta Tarnowa. Po dopuszczeniu do ruchu samochodów ciężarowych tym odcinku autostrady, Oddział GDDKiA w Krakowie będzie także na bieżąco obserwował sytuację związaną z ruchem na miejskim odcinku drogi krajowej nr 73 w Tarnowie (al. Jana Pawła II oraz ulica Lwowska). W przypadku wystąpienia nadmiernych utrudnień w ruchu, GDDKiA we współpracy ze służbami Policji podejmie stosowne do sytuacji działania - podkreslają drogowcy.
20 września 2013 r. podczas spotkania w Tarnowie z przedstawicielami samorządów Tarnowa, Bochni, Brzeska, Dębna i Kłaja, sekretarz stanu MTBiGM Zbigniew Rynasiewicz polecił, by powstał zespół roboczy złożony z przedstawicieli UM Tarnowa i GDDKiA w sprawie zminimalizowania utrudnień w ruchu kołowym w ciągu drogi krajowej nr 73 (al. Jana Pawła II i ul. Lwowska). Zespół miał dwa tygodnie na wypracowanie wniosków. W ramach prac zespołu wykonany został wspólny objazd ulicami, na które wjeżdżają pojazdy z A4 i na A4 w godzinach przedpołudniowych i ruch odbywał się bez utrudnień. Urząd Miasta Tarnowa uważa m.in., że jedynym dobrym rozwiązaniem jest przyśpieszenie ukończenia odcinka autostrady A4 na wschód od Tarnowa, co zapisano w protokole pracy zespołu. Oddział GDDKiA w Krakowie zapewnia, że dołoży wszelkich możliwych starań zmierzających do wcześniejszego zapewnienia przejezdności jezdnią główną na dalszym odcinku, aby poprowadzić tranzyt w kierunku wschodnim ciągiem autostrady A4 poza granicami miasta Tarnowa. Po dopuszczeniu do ruchu samochodów ciężarowych tym odcinku autostrady, Oddział GDDKiA w Krakowie będzie także na bieżąco obserwował sytuację związaną z ruchem na miejskim odcinku drogi krajowej nr 73 w Tarnowie (al. Jana Pawła II oraz ulica Lwowska). W przypadku wystąpienia nadmiernych utrudnień w ruchu, GDDKiA we współpracy ze służbami Policji podejmie stosowne do sytuacji działania - podkreslają drogowcy.