Astaldi projektuje i buduje drogę S5 Wrocław - Trzebnica
- conadrogach.pl
- info. pras
- 2014-12-20
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe – Trzebnica i Kryniczno oraz rozbudowany zostanie węzeł Wrocław Północ. Kontrakt obejmuje również zaprojektowanie i budowę wiaduktów, przejść dla zwierząt oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Wisznia Mała Wschód, Wisznia Mała Zachód.
Projekt przebiegu drogi ekspresowej S5 Trzebnica - Wrocław, autor: Astaldi
Wykonawca pod koniec września przejął plac budowy, a obecnie trwa uzyskiwanie pozwoleń i uzgodnień z gestorami sieci dla przebudów sieci wodnokanalizacyjnych, gazowych i elektroenergetycznych oraz prowadzone są prace projektowe i roboty przygotowawcze.
- Wraz z końcem listopada zakończył się pierwszy etap prac przygotowawczych na placu budowy drogi ekspresowej S5 na odcinku od km 137+500 (przed węzłem Trzebnica) do Węzła Wrocław Północ. Sfinalizowane zostały prace saperskie na całym, 19 km odcinku trasy oraz roboty geotechniczne i geodezyjne. Opracowano także koncepcję zarządzania ruchem. Wytyczono również trasę tego odcinka drogi S5. Ponadto spółka wystąpiła o prolongatę ważności warunków technicznych i uzgodnień przebudowy sieci infrastruktury technicznej. Przede wszystkim chodzi o przebudowę gazociągu średniego i wysokiego ciśnienia, przebudowę urządzeń telekomunikacyjnych, projekt odwodnienia drogowego w zakresie drogi wojewódzkiej nr 340 na węźle Trzebnica oraz przyłączenia zasilania oświetlenia drogowego na węźle Wrocław Północ. Wykonawca wystąpił o podpisanie umowy na dostawę energii na potrzeby MOP-ów Wisznia Mała, a także umowy na dostawę energii na potrzeby przepompowni wód deszczowych zlokalizowanej przy ul. Żmigrodzkiej we Wrocławiu - relacjonuje wykonawca.