Autostrada A4 Rzeszów – Jarosław droższa o 216 mln zł
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-01-22
We wrześniu 2014 roku rzeszowski Oddział GDDKiA podpisał z konsorcjum firm Budimex i Strabag umowę na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Zakres prac obejmował roboty budowlane, jakie pozostały do dokończenia po poprzednim wykonawcy, tj. kontynuację budowy ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4: dokończenie budowy nasypów, wykonanie warstw konstrukcji nawierzchni trasy głównej, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ekrany dźwiękochłonne), prace wykończeniowe (m.in. nasadzenia zieleni, budowa dróg serwisowych), dokończenie budowy obiektów mostowych – nasypy, dojazdy do obiektów, roboty wykończeniowe (wykonanie nawierzchni oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego).
Prace wyceniono wtedy na kwotę ponad 719 mln zł. W podpisanym ostatnio aneksie wartość umowy wzrasta do ponad 985 mln zł. Jak podkreślają przedstawiciele GDDKiA na zwiększenie wartości umowy mają wpływ przeprowadzone przez wykonawcę programy naprawcze m.in. dla dwóch wiaduktów autostradowych nad liniami kolejowymi.
Autostrada A4 jest najdłuższą autostradą w Polsce. Po oddaniu ostatniego odcinka z Rzeszowa do Jarosławia A4 połączy granicę kraju z Niemcami w Jędrzychowicach z Korczową na granicy z Ukrainą. Docelowo jej długość wyniesie 670 km. Przebiega przez wszystkie województwa południowej Polski tj. dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie.