1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Autostrada A4 Tarnów-Dębica na finiszu

Autostrada A4 Tarnów-Dębica na finiszu

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2014-08-05
Autostrada A4 Tarnów-Dębica na finiszu
Na budowanym odcinku A4 pomiędzy Tarnowem a Dębicą (między węzłami Krzyż a Dębica Pustynia) ułożono już 92% warstwy wiążącej czyli przedostatniej i 72% warstwy ścieranej czyli ostatniej warstwy nawierzchni. Trwają prace na 16 obiektach inżynierskich (mosty, wiaduktu, estakada nad rzeką Wisłoką), natomiast część wiaduktów jest ukończona.
Pod autostradą można  przejechać 3 wiaduktami w miejscowościach Stare Żukowice, Kolonia Żyraków i Kozłów. Nad autostradą pojazdy korzystające z dróg powiatowych przejeżdżają  przez nowe obiekty w miejscowościach: Zaczarnie, Nowe Żukowice, Jaźwiny, Borowa, Żyraków i Pustynia.

850 osób i 250 maszyn budowlanych pracuje codziennie na budowanej A4 Tarnów-Dębica. W ostatnich dniach wykonawca realizował prace na trasie głównej i drogach poprzecznych, gdzie układano nawierzchnię, wywożono nieprzydatny materiału z budowy, wbudowywano i zagęszczano górne warstwy nasypów na drogach dojazdowych i serwisowych.

Trwają prace przy: obsiewie skarp i terenów płaskich, pielęgnacji zieleni, malowaniu znaków poziomych na ciągu głównym, profilowaniu skarp nasypów, stożków i rowów, niwelacji terenu, wbudowywaniu humusu w pas rozdziału, montażu barier drogowych, betonowaniu i montażu słupów ekranów akustycznych i czyszczeniu pasa głównego. Trwa odpompowywanie wody i odmulanie zbiorników, utrzymanie dróg serwisowych, udrażnianie rowów i profilowanie skarp. Trwały prace na miejscach obsługi podróżnych : MOP Jawornik i Jastrząbka. Montowano tu kostkę betonową, krawężniki, stabilizowano grunt, a w budynkach robiono instalację wod-kan, wylewki betonowe i izolacje termiczne.

Pierwsze pojazdy, według zapewnień wykonawcy pojadą nowym odcinkiem A4 Tarnów-Dębica w październiku 2014 r., czyli ponad miesiąc przed zakładanym terminem. Prace wykonuje konsorcjum spółek Heilit+Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A.. Priorytetem dla tej realizacji jest jak najszybsze zapewnienie płynnego ruchu na autostradzie A4 w relacji Kraków- Rzeszów.

Konsorcjum pod przewodnictwem należącej do koncernu STRABAG SE spółki Heilit+ Woerner, kontynuuje budowę autostrady A4 po poprzednikach, którzy odstąpili od kontraktu, pozostawiając zaawansowane realizacje obiektów inżynieryjnych i zaledwie zapoczątkowane prace drogowe. Zgodnie z założeniami kontraktu, wykonawca ma za zadanie wybudowanie ok 35 km głównego ciągu autostrady wyposażonej w dwa węzły komunikacyjne, niespełna 3 kilometrowego odcinka z funkcją lotniskową, ponad 60 dróg dojazdowych, przebudowę dróg poprzecznych, oraz jedną z najdłuższych w Polsce estakad nad rzeką Wisłoką. Dla zapewnienia obsługi autostrady i podróżujących nią kierowców dodatkowo powstają dwa MOPY
(Miejsca Obsługi Podróżnych) Jastrząbka i Jawornik zlokalizowanych w połowie budowanego odcinka. W sąsiedztwie węzła Żyraków powstaje OUA – Obwód Utrzymania Autostrady w skład, którego wchodzą m.in. budynki administracyjne dla GDDKiA, w których będzie również mieściło się ratownictwo drogowe, budynek POLICJI i magazyn soli drogowej.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4 Jak dojadę - Kraków Jak dojadę - Tarnów