Autostradą z Wrocławia do Berlina. Jest przetarg na kolejny odcinek A18
Ruszył proces dostosowania DK18 Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Inwestycja stanowi drugą fazę (pierwszą stanowiła budowa jezdni północnej) realizacji autostrady A18. Zdjęcia: GDDKIA

Najdłuższe schody Europy - czyli fragment drogi krajowej nr 18 na trasie z Berlina do Wrocławia będzie przebudowany. GDDKiA ogłosiła przetarg na kolejny z jej odcinków – tym razem to prawie 4 km fragment pomiędzy węzłem Krzyżowa na połączeniu z autostradą A4 a węzłem Golnice. Cała inwestycja obejmuje remont południowego odcinka autostrady A18 z Olszyny do granicy województwa dolnośląskiego i będzie oddawana w latach 2021 -2023.

Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady A18. Inwestycja podzielona jest na zadania realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.


Mapa z odcinkiem autostrady A18 Olszyna - Krzyżowa przewidzianym do przebudowy

Mapa z odcinkiem autostrady A18 Olszyna - Krzyżowa objętym pracami. Zdjęcia: GDDKIA

- Ogłoszony przetarg obejmuje przebudowę fragmentu w woj. dolnośląskim pomiędzy węzłem Krzyżowa a węzłem Golnice od km 71+533 do km 75+200” (3,667 km o pasy awaryjne wraz z uwzględnieniem platform pod kolumny alarmowe), obiektów inżynierskich i modernizację istniejącej konstrukcji nawierzchni. Ponadto wykonane zostaną urządzenia ochrony środowiska, oznakowanie poziome i pionowe i przebudowana będzie infrastruktura towarzysząca. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 8 kwietnia br. - informuja drogowcy.

 

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.

Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006. Obecna inwestycja stanowi drugi etap realizacji autostrady A18. Szacowany koszt jej realizacji to około 1,1 miliarda zł.

Oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień przygotowań, jest planowane na lata 2021-2023.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Polak
2019-04-02 10:32
wizytowka to A1 A2 A4 anie A18 ale dobrze ze bedzie skonczona
Szymi
2019-03-29 11:54
Szkoda... To wizytówka naszego kraju. Jechałem tam z 3 razy i zapadnie mi to w pamięć do końca życia...
rei
2019-03-28 20:21
Niech ten wstydliwy element naszej sieci komunikacyjnej odejdzie w niepamięć... Czym prędzej!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: