• Facebook - conadrogach
Będą po trzy-cztery pasy jezdni i tunele na S7 Warszawa – Kiełpin
Przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla budowy S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie ogłoszony. Zdjęcia: GDDKIA

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od strony północnej, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Jego budowa ma być prowadzona w latach 2022-2024. Obecnie drogowcy szukają wykonawcy koncepcji programowej.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla budowy S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie. -Zadaniem projektanta będzie opracowanie dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert został wyznaczony na 11 października br. – poinformowało biuro prasowe GDDKIA.

Opracowana koncepcja programowa będzie podstawą do ogłoszenia w II kwartale 2020r. przetargu na wybór wykonawcy w systemie ,,Projektuj i Buduj”. Drogowcy chcą podpisać umowę pod koniec tego samego roku. Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć po opracowaniu projektu tj. w 2022 roku. Nowa trasą pojedziemy najwcześniej za sześć lat.

Przypomnijmy, w maju drogowcy otrzymali wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję środowiskową dla północnego odcinka od Kiełpina na obecnym przebiegu DK7 do warszawskiej Trasy Armii Krajowej czyli S8. Dodajmy, że na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa, a na odcinek od Czosnowa do Kiełpina wkrótce poznamy wykonawcę tej dokumentacji.

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin

Mapy przebiegu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin. Mapa: GDDKIA

Projektowany odcinek drogi S7 Warszawa – Kiełpin będzie trasą wylotową ze stolicy w kierunku Gdańska. Odcinek o długości prawie 13 kilometrów będzie miał po trzy a miejscami nawet cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Trasa pobiegnie przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga S7 w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem „Kolejowa” droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8.

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

Szacuje się, że łączny koszt inwestycji w tym opracowanie dokumentacji, wykup gruntów, budowa wyniesie około 1,7 mld zł.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

drastyk
2018-09-14 21:50
GDDKiA zaproponowała najgorszy z możliwych wariant poprowadzenia S7 przez Warszawę. ,,Wepchnięcie" S7 do S8 w bezpośrednim sąsiedztwie Trasy AK, będzie budowlano-komunikacyjnym barbarzyństwem. Niech Inwestor (GDDKiA), projektant i Miasto Warszawa, a w szczególności Bemowo i Bielany muszą znaleźć inną lokalizację tej trasy i nie pozwolą na ,,wciśnięcie" S7 do centrów tych dzielnic (i żadne tunele tu nie pomogą). Już dzisiaj S8 na tym odcinku jest już max zapchana- korki mają po kilka km (fakt do sprawdzenia codziennie(!), a w pon. i piątki jest tam strasznie; a jak ,,dobije" S7 to trasa z nazwy ekspresowa S8- stanie żółwim przejazdem przez północne rewiry Warszawy. Tego chcecie żałośni decydenci ?!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY