Budimex dokończy budowę rzeszowskiej autostrady A4?
- AK, conadrogach.pl
- 2013-01-12
Firma Budimex złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na kontynuację budowy autostrady A4 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Rzeszów Centralny. Oferta opiewa na kwotę około 184 mln zł. Kolejnym etapem będzie kontrola całego postępowania przetargowego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na dokończenie budowy tego 4-kilometrowego odcinka A4 przeznaczyła ponad 221 mln zł. Najkorzystniejsza oferta jest więc o prawie 40 mln zł niższa.
Nowy wykonawca będzie miał 14 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka autostrady A4. Jak informuje GDDKiA, do wykonania pozostała część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni, dokończenie prac przy Obwodzie Utrzymania Autostrady i węźle autostradowym Rzeszów Zachód oraz prace wykończeniowe.
Przypomnijmy, że pod koniec maja 2012 r. GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umowy na budowę odcinka autostrady A4 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Dotychczasowy wykonawca tej inwestycji - polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko Sp. z o.o., Autostrada Wschodnia Sp. z o.o. oraz PUNJ LLOYD LTD z Indii, wykazywała brak płynności finansowej. W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu wykonawca zrealizował zaledwie 49 % zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten przedłużany w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 r.
Nowy wykonawca będzie miał 14 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka autostrady A4. Jak informuje GDDKiA, do wykonania pozostała część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni, dokończenie prac przy Obwodzie Utrzymania Autostrady i węźle autostradowym Rzeszów Zachód oraz prace wykończeniowe.
Przypomnijmy, że pod koniec maja 2012 r. GDDKiA zdecydowała o odstąpieniu od umowy na budowę odcinka autostrady A4 będącego częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Dotychczasowy wykonawca tej inwestycji - polsko-indyjskie konsorcjum firm Radko Sp. z o.o., Autostrada Wschodnia Sp. z o.o. oraz PUNJ LLOYD LTD z Indii, wykazywała brak płynności finansowej. W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu wykonawca zrealizował zaledwie 49 % zakresu finansowego umowy, podczas gdy czas trwania kontraktu był pierwotnie określony na 18 miesięcy. Termin ten przedłużany w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy, minął 11 lutego 2012 r.