1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budimex z najniższą ofertą na budowę obwodnicy Oświęcimia - części S1

Budimex z najniższą ofertą na budowę obwodnicy Oświęcimia - części S1

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-03-30
Budimex z najniższą ofertą na budowę obwodnicy Oświęcimia - części S1
Dziesięciu wykonawców zainteresowanych budową obwodnicy Oświęcimia. Zdjęcia: GDDKIA
Dziesięciu wykonawców złożyło swoje oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44. Najtaniej prace wyceniła firma Budimex i najprawdopodobniej to jej drogowcy zlecą zadanie. Wykonawca będzie musiał w sposób szczególny zając się realizacją fragmentu obwodnicy zlokalizowanego w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau.

- Otworzyliśmy oferty, jakie wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44. Oferty złożyło dziesięciu wykonawców. Rozpoczyna się sprawdzanie i analizowanie złożonych dokumentów – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Lista firm i ofert w przetargu na obwodnicę Oświęcimia:

  1. POLAQUA Sp. z o.o. - ponad 664 mln zł
  2. WARBUD S.A. – prawie 582 mln zł
  3. PORR S.A. - 553 mln zł
  4. BUDIMEX S.A. – prawie 467,7 mln zł
  5. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o. o. – prawie 532,5 mln zł
  6. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A. - Lider i Himmel i Papesch Opole Sp. z o. o. - Partner – ponad 579,5 mln zł
  7. Mostostal Warszawa S.A. – prawie 665,5 mln zł
  8. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., Aldesa Construcciones S.A, c/Bahia de Pollensa 13, 28042 Hiszpania (Partner) – prawie 622,5 mln zł
  9. Konsorcjum: MIRBUD S.A i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. – ponad 588,2 mln zł
  10. Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider konsorcjum i Metrostav a.s. – prawie 573 mln zł.

Wszyscy wykonawcy zaproponowali skrócenie terminu realizacji zadania o 3 miesiące i przedłużyli gwarancję o 5 lat.

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S1 wraz z obwodnicą Oświęcimia

Wykonawca, będzie musiał zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP (obwodnicę Oświęcimia), która przebiegać będzie po nowym śladzie i zostanie dołączona do istniejącej DK44. Zadaniem wykonawcy będzie także uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.

Trzeba zaznaczyć, że lokalizacja części trasy w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz – Birkenau będzie wymaga szczególnego podejścia wykonawcy. W związku z tym został opracowany raport oceny oddziaływania inwestycji na teren obozu, w którym szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru, przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należy ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji.

Raport ten będzie przedmiotem analizy ekspertów wskazanych przez UNESCO. Jak podkreślają drogowcy, wykonawca opracowując projekt budowlany, powinien analizować zawarte w nim rozwiązania pod kątem zgodności z zapisami zawartymi w raporcie, gdyż sprawą priorytetową jest tu bezkonfliktowe funkcjonowanie „dobra światowego dziedzictwa” oraz drogi krajowej.

Obwodnica Oświęcimia to ostatni z odcinków, które powstaną w ramach budowy drogi ekspresowej S1 Kosztowy (Mysłowice) - Bielsko-Biała. Wszystkie odcinki realizowane będą w formule „Projektuj i buduj”, a docelowo droga S1 będzie mieć 135 km długości. Stanie się ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1 dla mieszkańców Małopolski i Śląska, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite.

Realizacja S1 Mysłowice – Bielsko-Biała w podziale na odcinki:

  1. Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
    droga ekspresowa o długości 12,865 km
    obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
    trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
    para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III)

  2. Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą:
    droga ekspresowa o długości 15,165 km
    trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze

  3. Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
    droga ekspresowa o długości 12,02 km
    dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
    para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
    obwód utrzymania drogowego

  4. Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą: droga dwujezdniowa o długości 9,045 km, trzy mosty (na Wiśle, Sole i Młynówce) oraz wiadukt kolejowy.

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 44 Jak dojadę - Oświęcim