Budimex z umową na obwodnicę Łańcuta w ciągu DK94
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-05-21
Rozbudowa drogi krajowej nr 94, tzw. obwodnicy miasta Łańcuta, realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a także wybuduje, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek DK94.
- Będziemy się starali minimalizować uciążliwości, jakie nieuchronnie towarzyszą tego typu budowom i o ile w trakcie nie pojawi się nic nieprzewidywalnego, zakończymy prace w terminie – podkreślił Artur Popko, członek Zarządu Budimex SA i dyr. Budownictwa Infrastrukturalnego.
W ramach realizacji obwodnicy przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej nr 94 jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem dzielącym, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych (6 rond jednopasowych i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), skrzyżowanie DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej.