Budimex z umową na S3 z Zielonej Góry do Niedoradza
Budimex zajmie się dobudową drugiej jezdni dla drogi ekspresowej S3 Zielona Góra - Niedoradz. Zdjęcia: GDDKiA

Dzisiaj, 20 października br. została podpisana umowa na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Zielona Góra Północ (obecnie Północna) do węzła Niedoradz o długości 13,3 km, a także umowa o dofinansowanie ze środków unijnych dla wszystkich odcinków S3 w lubuskim, polegających na dobudowie drugich jezdni.

Wykonawcą prac będzie konsorcjum Budimeksu (95 proc., lider) i Ferrovial Agroman. Budowa odcinka S3 Zielona Góra – Niedoradz ma kosztować ponad 194 mln zł , a czas na realizację to 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca).

Odcinek drogi ekspresowej S3, który wybuduje Budimex, będzie przebiegał równolegle do istniejącej zachodniej jezdni drogi S3 w obrębie Zielonej Góry oraz miejscowości Racula i Niedoradz. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy. Droga powinna zostać oddana do ruchu w I kwartale 2018 roku.

Przedmiotem inwestycji oprócz budowy wschodniej (lewej) jezdni drogi S3 jest również wykonanie prac na istniejącej, w celu dostosowania jej do odpowiednich parametrów oraz do ruchu jednokierunkowego (w tej chwili odbywa się na niej ruch w dwie strony). Obiekty mostowe nad drogą ekspresową (z wyjątkiem przejść dla zwierząt) zostały wybudowane na etapie realizacji zachodniej (prawej) jezdni. Istotnym elementem, szczególnie dla mieszkańców Zielonej Góry, będzie budowa łącznika od węzła „Zielona Góra Północ” do ulicy Kętrzyńskiej, który pozwoli na bezpośredni dostęp do drogi S3 z mocno rozrastającej się części miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego.

Zakres prac S3 Zieona Góra - Niedoradz obejmuje budowę:

  • wschodniej (lewej) jezdni drogi ekspresowej S3,
  • obiektów inżynierskich, przepustów drogowych, dróg zbiorczych i serwisowych oraz przebudowę dróg poprzecznych,
  • przebudowę i rozbudowę węzłów: „Zielona Góra Północ” „Racula”,
  • urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu,
  • obwodu utrzymania drogowego,
  • przebudowę kolidującej infrastruktury.

Do obowiązków Budimeksu należy również wprowadzenie docelowego oznakowania drogi ekspresowej S3 na dwóch jezdniach, a także wymiana warstwy ścieralnej na istniejącej jezdni.

Powstająca ekspresowa droga S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. S3 poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju do granicy z Czechami.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: