1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec. Jest komplet decyzji ZRID

Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec. Jest komplet decyzji ZRID

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-12-30
Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec. Jest komplet decyzji ZRID
GDDKIA ma już wszystkie decyzje ZRID na S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA
Wszystkie odcinki drogi ekspresowej S7 na trasie Warszawa – Grójec mają już decyzje zezwalające na budowę. Jako ostatnią wydano decyzję dla odcinka Lesznowola – Tarczyn, ale najbardziej opóźniona jest realizacja fragmentu wylotówki z Warszawy od węzła Lotnisko do Lesznowoli.

Drogowcy mają już komplet decyzji ZRID dla ekspresowej trasy S7 Warszawa – Grójec. Przebieg projektowanej drogi ekspresowej S7 rozpoczyna się za węzłem „Lotnisko”, zlokalizowanym w południowej części miasta stołecznego Warszawy, skąd droga początkowo biegnie na południe przecinając obszar gminy: Raszyn, Lesznowola, Piaseczno i Tarczyn. Swój przebieg droga ekspresowa S7 kończy w gminie Grójec na początku istniejącej obwodnicy. Budowa południowego wylotu z Warszawy mierzącego w sumie 29,3 km długości, podzielona została na trzy odcinki:

  1. Odcinek A węzeł Lotnisko w Warszawie (bez węzła) – węzeł Lesznowola (z węzłem) - długość odcinka ok. 6,6 km.

  2. Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) – długość odcinka ok. 14,8 km.

    Zadanie podzielono na dwa etapy: pierwszy to ok. 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a drugi to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ.

  3. Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 – długość odcinka ok. 7,9 km.

Wydana 30 grudnia br. decyzja ZRID dotyczy 13,5 km części odcinka B pomiędzy węzłem Lesznowola a Tarczyn Północ i pozwala na rozpoczęcie procedury nabywania nieruchomości od dotychczasowych właścicieli. Dotychczas prowadzone były prace przygotowawcze (prace geodezyjne, inwentaryzacja budynków, wycinka drzew) jedynie na ponad kilometrowym fragmencie. Wykonawcą zadania B jest firma IDS-BUD.

Najbardziej zaawansowane prace (drogowe, mostowe i branżowe) widać na odcinku C (Tarczyn – Grójec). Tu wykonawcą robót w podziale na cztery zadania jest firma Mota-Engil.

Jednak do domknięcia ekspresowej wylotówki z Warszawy brakuje jej kluczowego fragmentu od węzła Lotnisko do Lesznowoli. Niestety poczekamy na niego najdłużej, bo po zerwaniu umowy z firmą Rubau nadal nie ma nowej umowy. Podpisanie umowy z nowym wykonawcą (przy braku odwołań) planowane jest na I kwartał 2020 r.

 

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kraków

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kielce - Kraków. Mapa: GDDKIA

Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.

W realizacji jest też północny wylot S7 Warszawa - Gdańsk. Chodzi i o brakującą trasę od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do Warszawy. Więcej pisaliśmy o tym tutaj:

S7 Gdańsk - Warszawa ciąg dalszy…

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7