Budowa DTŚ w Gliwicach: zmiany na A1
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-12-02
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, fot. Skanska
W związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej od wtorku 3 grudnia br. kierowcy inaczej pojadą autostradą A1 w Gliwicach.
Zmiana organizacji ruchu na A1 zostanie wprowadzona 3 grudnia około godz. 13-14:00. Będzie polegała na wyłączeniu z ruchu jezdni zbiorczych (bocznych) autostrady A1 w obu kierunkach na odcinku od wiaduktu nad ul. Kujawską w Gliwicach do przejazdów awaryjnych. Ruch zostanie skierowany na jezdnie zasadnicze (główne) autostrady A1 – zmiana ta będzie obowiązywała do marca 2014 roku.
Rośnie węzeł nad A1
Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywały od wtorku, są wynikiem postępującej budowy węzła drogowego, który połączy gliwicką DTŚ-kę z autostradą A1.
– To już kolejne w tym roku zmiany na A1 – wyjaśnia Zbigniew Hamerlik, Menadżer Projektu, Skanska - Spowodowane są pracami przy wznoszeniu ustrojów nośnych mostu głównego węzła powstającego w ramach realizowanego przez nas odcinka G1 Drogowej Trasy Średnicowej.
Prowadzone przez Skanska prace są już mocno zaawansowane – na odcinku G1 stan zaawansowania robót wynosi już ok. 60%. - Na dwa miesiące przed terminem gotowy był już m.in. przebudowany fragment ul. Kujawskiej w Gliwicach – mówi Tomasz Przepiórka, Kierownik Budowy, Skanska.– Kierowcy poruszają się po nim już od października.
Trwa budowa DTŚ
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, która jest realizowana od ubiegłego roku, została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy – oznaczony jako G1 – o długości około 2,8 km prowadzi od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Na tym fragmencie DTŚ zaprojektowano 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz węzeł drogowy nad autostradą A1 i rzeką Kłodnicą.
Wykonawcą tej części inwestycji o wartości prawie 199 mln zł netto (244,5 mln zł brutto) jest Skanska. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2012 r. i potrwa do sierpnia 2014 r.
Drugi powstający w Gliwicach odcinek DTŚ został oznaczony jako G2. Ma długość około 5,6 km i prowadzi od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 z ul. Portową.
Rośnie węzeł nad A1
Zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywały od wtorku, są wynikiem postępującej budowy węzła drogowego, który połączy gliwicką DTŚ-kę z autostradą A1.
– To już kolejne w tym roku zmiany na A1 – wyjaśnia Zbigniew Hamerlik, Menadżer Projektu, Skanska - Spowodowane są pracami przy wznoszeniu ustrojów nośnych mostu głównego węzła powstającego w ramach realizowanego przez nas odcinka G1 Drogowej Trasy Średnicowej.
Prowadzone przez Skanska prace są już mocno zaawansowane – na odcinku G1 stan zaawansowania robót wynosi już ok. 60%. - Na dwa miesiące przed terminem gotowy był już m.in. przebudowany fragment ul. Kujawskiej w Gliwicach – mówi Tomasz Przepiórka, Kierownik Budowy, Skanska.– Kierowcy poruszają się po nim już od października.
Trwa budowa DTŚ
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, która jest realizowana od ubiegłego roku, została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy – oznaczony jako G1 – o długości około 2,8 km prowadzi od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Na tym fragmencie DTŚ zaprojektowano 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz węzeł drogowy nad autostradą A1 i rzeką Kłodnicą.
Wykonawcą tej części inwestycji o wartości prawie 199 mln zł netto (244,5 mln zł brutto) jest Skanska. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2012 r. i potrwa do sierpnia 2014 r.
Drugi powstający w Gliwicach odcinek DTŚ został oznaczony jako G2. Ma długość około 5,6 km i prowadzi od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 z ul. Portową.