1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa nowych rond w Zakopanem wyniesie ponad 10 mln zł

Budowa nowych rond w Zakopanem wyniesie ponad 10 mln zł

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-10-05
Budowa nowych rond w Zakopanem wyniesie ponad 10 mln zł
Powstaną dwa nowe ronda na DK47 w Zakopanem. Zdjęcia: GDDKIA
Korki w Zakopanem to zmora turystów i mieszkańców. Na budowę nowej drogi do stolicy polskich Tatr nie ma co liczyć, więc władze Zakopanego i drogowcy szukają rozwiązań na obecnej DK47, które usprawnią i upłynnią ruch. Wkrótce rozpoczną się kolejne prace na Zakopiance, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych podpisała umowę na budowę dwóch nowych rond.

Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża przez DK47 (Zakopianka) średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond.

To najbardziej oczekiwana trasa w Tatry - nowa Zakopianka DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Budowa Nowej Zakopianki na odc. DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Budowa Nowej Zakopianki na odc. DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: GDDKIA

Aktualne utrudnienia na Zakopiance DK47

Nowe ronda na DK47 w Zakopanem zbuduje Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe. Koszt prac to prawie 10,4 miliona zł.

- Najkorzystniejszą ofertę wybraliśmy spośród trzech złożonych w przetargu. Pozostali oferenci mają 5 dni na złożenie ewentualnego odwołania. Jeżeli żadne nie wpłynie, to po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę – informuje krakowski oddział GDDKIA. Na realizację inwestycji zadania wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych.

Dwa nowe ronda na Zakopiance w Zakopanem

Dwa nowe ronda na Zakopiance w Zakopanem

Mapa: GDDKIA

 

Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, powstanie na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.

Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.

W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Zadanie zakłada też przebudowę infrastruktury technicznej i zatok autobusowych oraz budowę nowego oświetlenia i odwodnienia.

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.

Przypominamy, ze jesienią ubiegłego roku rozpoczęły się prace przy budowie innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Konstrukcja ronda jest już gotowa. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024 r.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Zakopane