Budowa S2 Południowej Obwodnicy Warszawy. Jeździmy inaczej
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-03-30
Ruch w ciągu al. KEN w kierunku Lasu Kabackiego i centrum będzie się odbywał w obu kierunkach po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym odcinku drogi w rejonie bazarku. W związku z likwidacją ronda wprowadzony zostanie zakaz skrętu w lewo w każdej relacji. Wyznaczone zostały objazdy ulicami Cynamonowa/Ghandi oraz Stryjeńskich/Belgradzka.
Prace w tym etapie potrwają do grudnia, wtedy zostanie wprowadzona kolejna zmiana w organizacji ruchu.
Powyższa zmiana w organizacji ruchu jest związana z prowadzonymi pracami polegającymi na wzmocnieniu tunelu pierwszej linii metra.
Budowa drogi ekspresowej S2 jako odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia została podzielona na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Kontrakty zostały zawarte w grudniu 2015r. a ich zakończenie przewidziane zostało w sierpniu 2020r.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- 5 węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.