Budowa S7: 6 firm chce budować odcinek tunelowy Zakopianki
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2016-01-16
Przypomnijmy, w pierwszym etapie przetargu z wnioskami wystąpiło 20 chętnych. Najwięcej było ich z Włoch i Hiszpanii. Po zbadaniu wniosków zaproszenie do drugiego etapu zostało wysłane do 10 wykonawców, ale oferty złożyło tylko 6 z nich. Połowę wykonawców, którzy złożyli oferty stanowią firmy z Włoch. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu 968 871 778,09 zł a najwyższą Metrostav a.s. z Czech ponad 1 mld 710 tys. zł.
W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi ekspresowej S7 o długości około 3 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ponad 2 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
Taka będzie nowa Zakopianka - droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka z tunelem drogowym:
- Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania są m.in.: wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Krakowie.
Kilka dni wcześniej poznaliśmy pierwszego z wykonawców ekspresowej Zakopianki. Najkorzystniejszą ofertę na budowę ponad 6 km odcinka Skomielna Biała – Chabówka oraz nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki złożyła włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Zaoferowała cenę brutto ponad 615 mln zł z terminem realizacji w ciągu 22 miesięcy.
Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze odcinek S7 Lubień – Naprawa. Do 18 stycznia drogowcy czekają na wyjaśnienia od firm. Oferty złożyło na ten odcinek 12 wykonawców.