Budowa S7: Duże zainteresowanie budową południowej wylotówki z Warszawy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-05-12
S7 Warszawa - Lesznowola
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca – Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości odcinka ok. 6,64 km. Najniższą cenę, 221,4 mln zł, zaoferowało Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., natomiast najwyższą cenę, 293,6 mln zł, ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A. Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat.
- Złożone oferty będą badane i oceniane pod kątem trzech kryteriów: cena, okres gwarancji i termin realizacji. Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu – zaznacza GDDKIA oddział w Warszawie.
Przyszły wykonawca odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Lesznowola będzie miała za zadanie wybudować ponad 6,6 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy. Ponadto wybuduje węzły Zamienie i Lesznowola, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.
S7 Warszawa - obwodnica Grójca
Odcinek jest jednym z trzech na jakie podzielono realizację drogi ekspresowej S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca:
- Węzeł Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km;
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km;
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: węzeł Zamienie, węzeł Lesznowola, węzeł Antoninów, węzeł Złotokłos, węzeł Tarczyn Północ, węzeł Tarczyn Południe.
Znamy również oferty cenowe dla pozostałych odcinków trasy. Dla fragmentu S7 od Lesznowoli do Tarczyna wpłynęło 12 ofert. Najniższą cenę, 388,6 mln zł, zaoferował IDS-BUD S.A natomiast najwyższą cenę, 500,2 mln zł, ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A. Z kolei dla odcinka od węzła Tarczyn Północ do obwodnicy Grójca wpłynęło 14 ofert. Najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 mln zł ma oferta złożona przez TORPOL S.A. Drogowcy planują podpisanie umów w połowie tego roku.