Budowa S7: Intercor dokończy budowę odcinka na południe od Warszawy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-04-29
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała nowego wykonawcę południowego wylotu z Warszawy w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Realizacją prac projektowych i budową blisko 15 km odcinka pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ zajmie się Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Firma wyceniła prace na około 510,5 mln zł.
W budowie 220 km dróg ekspresowych na Mazowszu. Ponad 700 km w przygotowaniu
Przypomnijmy, w październiku 2020 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą. Decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy IDS-BUD, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacją prac. Przetarg na dokończenie prac ruszył w grudniu ubiegłego roku.
Zadaniem nowego wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. W ramach zadania wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Mapa: GDDKIA
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
- S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km – w realizacji, zaawansowanie ok. 37% , po zerwaniu umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą prace kontynuuje firma Polaqua. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.
- S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km – w przetargu wybór najkorzystniejszej oferty
- S7 od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km – tym odcinkiem pojedziemy w tym roku, zaawansowanie sięga 90%. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy termin zakończenia robót mija w połowie czerwca br.
Przed wakacjami otwarcie 8 km drogi S7 Tarczyn – Grojec
Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Tarczyn - Grójec. Zdjecia: GDDKIA
Realizowana trasa ekspresowa S7 rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa - Grójec jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542,4 mln zł.
Kontynuacja budowy S7 Kraków – Widoma pochłonie ponad 1,5 mld zł
S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.