1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S7: Północny wylot z Warszawy ominie Łomianki

Budowa S7: Północny wylot z Warszawy ominie Łomianki

  1. M.K.
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2018-05-07
Budowa S7: Północny wylot z Warszawy ominie Łomianki
Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Gdańsk. Zdjęcia: GDDKIA
Drogowcy chcą, aby najpóźniej w 2021 roku ruszyła budowa drogi ekspresowej S7 – wylotówki z Warszawy. Przyszły odcinek ekspresówki od Kiełpina do połączenia z Trasą Armii Krajowej (droga S8) w Warszawie będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

- Otrzymaliśmy wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję środowiskową dla północnego wylotu drogi ekspresowej S7 z Warszawy w kierunku Gdańska. Dotyczy ona odcinka od Kiełpina na obecnym przebiegu DK7 do warszawskiej Trasy Armii Krajowej czyli S8. Dodajmy, że na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa, a na odcinek od Czosnowa do Kiełpina szukamy wykonawców tej dokumentacji – informuje Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Jesienią 2018 roku drogowcy planują ogłosić przetarg na koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, tak aby na początku 2019 r. móc podpisać umowę na jej wykonanie. Następnie po otrzymaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia postępowania przetargowego na projekt i budowę trasy w latach 2020-2021 wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę, aby móc udostępnić ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta w latach 2024-2025.

 

Przebieg odcinka drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Trasa Armii Krajowej w Warszawie (połączenie z S8)

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7, pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga posiada długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem „Kolejowa” droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.

 

Mapa przebegu drogi ekspresowej S7 w Warszawie. Mapa: GDDKIA

Dalej droga S7 biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów „Wólka Węglowa” i „Janickiego”. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1000 m i kolejnego o długości 1123 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

 

Dalsze odcinki drogi ekspresowej S7 od Warszawy w stronę Gdańska

Na następny odcinek trasy S7 Czosnów - Kiełpin trwa, ogłoszony 16 lutego br., przetarg na koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Podpisanie umowy planowane w połowie roku. Natomiast rozpoczęcie przetargu na wykonawcę w trybie projektuj i buduj planowane jest na jesień przyszłego roku, dzięki czemu można by podpisać umowę na zadanie jeszcze w 2020 r. Zachowanie tego harmonogramu pozwoliłoby udostępnić trasę kierowcom w pierwszej połowie 2024 r.

Na kolejny fragment trasy między Czosnowem a Płońskiem, 25 stycznia została podpisana umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu na projekt i budowę w 2019 r. i podpisanie umowy z wykonawcą na początku 2020 r.,aby móc następnie udostępnić kierowcom trasę przed końcem 2023 r.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa