Budowa S7: Ruszyła przebudowa ul. Igołomskiej w Krakowie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-03-23
W ramach budowy węzła Igołomska na drodze ekspresowej S7 odcinku węzeł Rybitwy - węzeł Igołomska przebudowane będą urządzenia infrastruktury technicznej pod ziemią, na powierzchni gruntu a także instalacje nadziemne. Swoją geometrię zmienią ulice : Igołomska, Ujastek oraz Ptaszyckiego. Konieczna jest przebudowa układu torów tramwajowych na odcinku ul. Ptaszyckiego (od rzeki Dłubni do pętli „Kopiec Wandy”), na ul. Igołomskiej oraz Ujastek (od przystanku Kopiec Wandy do łuku za przystankiem „Kopiec Wandy”) wraz z trakcją tramwajową i zasilaniem trakcji.
Przebudowa torowiska będzie realizowana w dwóch etapach: pierwszy będzie trwał do Światowych Dni Młodzieży, drugi do końca października tego roku.
Ze względu na prace, które wykonawca ma zrealizować przy lub po śladzie istniejących ulic, wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu :
- ruch samochodowy na ul. Igołomskiej zostanie skierowany po nowej jezdni aż do ul. Ptaszyckiego
- na ul. Ptaszyckiego będzie funkcjonować nowy przejazd przez torowisko, z możliwością nawrotki i kontynuowania jazdy w stronę ulicy Ujastek
- ruch samochodowy będzie ciągle odbywał się w dwóch kierunkach (bez miejscowych zwężeń). Jeśli warunki atmosferyczne w najbliższym czasie pozwolą na prace przygotowawcze, zmiana organizacji ruchu nastąpi w najbliższą środę (23.03).
W ramach prowadzonych prac zostanie między innymi wybudowana nowa kanalizacja, wyremontowane ok. 2,5 km torów (ponad 5 km szyn), położone ok. 23 km kabli zasilających, postawione 60 nowych słupów trakcyjnych oraz wybudowane dwa nowe obiekty mostowe.
Przebudowa Igołomskiej obejmować będzie odcinek od ul. Ptaszyckiego do ul. Giedroycia, a ul. Ujastek od ul. Ptaszyckiego do kopca Wandy. Ulice te są w ciągu drogi krajowej nr 79, w sumie odcinek o długości 1,5 km. W rejonie węzła Igołomska, ul. Igołomska będzie miała nowy przebieg, który łącznicami skomunikuje ją z drogą ekspresową S7. Będzie się rozwidlać na dwie jezdnie. Nowa nawierzchnia przystosowana zostanie do ruchu najcięższych pojazdów dopuszczonych do ruchu. W trakcie przebudowy utrzymany zostanie ruch pojazdów w dwóch kierunkach.