Budowa S7: Zmiana organizacji ruchu w Szydłowcu
- A.K.
- GDDKiA, conadrogach.pl
- 2015-05-19
Wykonawca 22 km odcinka drogi ekspresowej S7 z Radomia do granicy z woj. świętokrzyskim przystępuje do kolejnego etapu robót – budowy odcinka drogi S7 w Szydłowcu biegnącego w wykopie oraz nowych obiektów mostowych nad przyszłą drogą ekspresową. Dlatego też na odcinku o długości około 2 km znajdującym się między skrzyżowaniami drogi krajowej nr 7 z ulicą Kościuszki w Szydłowcu ruch z istniejącej drogi nr 7 przełożony zostanie na nowowybudowaną drogę dojazdową biegnącą po zachodniej stronie istniejącej drogi nr 7.
Zmieniona zostanie także organizacja ruchu na dwóch skrzyżowaniach drogi krajowej nr 7 z ulicą Jastrzębską oraz z ulicą Kolejową w Szydłowcu. Istniejące dwa skrzyżowania czerowlotowe zostaną w nowej organizacji ruchu zastąpione przez cztery skrzyżowania trójwlotowe (w miejsce skrzyżowania czterowlotowego dwa sąsiadujące ze sobą trójwlotowe). Na drodze nr 7 wydzielone zostaną w obrębie skrzyżowań dodatkowe pasy dla skręcających w lewo. Dodatkowo wprowadzone zostaną ograniczenia prędkości dla jadących drogą nr 7.
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku koniec obwodnicy Radomia – granica województwa mazowieckiego z woj. świętokrzyskim.
Umowa na budowę S7 od końca obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego została podpisana ze spółką Dragados S.A. Prace rozpoczęły się z poczatkiem sierpnia 2014 i planowo mają potrwac do maja 2017 r. Wartość robót to ponad 682,2 mln zł. Droga połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Trasę drogi S7 wytyczono po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7. Zadaniem Wykonawcy będzie wybudowanie drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe.
Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (blisko 10 km), systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym 4 przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Projekt uwzględnia przygotowanie terenów pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej „siódemki” między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.
Wszytkie informacje o drodze ekspresowej S7