Cała autostrada A1 Tuszyn – Częstochowa w układzie 2+2
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-10-11
Koniec jazdy w układzie 1+1 na A1
W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym, 24 km odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, od wtorku (12 października) zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Tym samym na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Kolejną dobrą wiadomością będzie uruchomienie w pełnym zakresie węzła Kamieńsk (połączenie A1 z drogą wojewódzką nr 484).
Na obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej OAW i drogę S10 potrzeba dużo czasu i pieniędzy
Coraz wygodniej i swobodniej na A1 Tuszyn - Częstochowa. Zdjecia: GDDKIA
Strabag najbliżej budowy odcinka S1 z obwodnicą Bierunia
Kolejną planowaną zmianą, która radykalnie wpłynie na poprawę przejazdu przez budowaną autostradę A1 będzie udostępnienie w przyszłym tygodniu 6 km nowej, zachodniej jezdni (od granicy województw w kierunku południowym) na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ. Oznacza to, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej autostrady A1. Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu. Pozostałe dwa będą wykorzystywane jedynie do kontynuacji prac przez wykonawcę.
Przetargi na ponad 100 km dróg do końca grudnia. W worku z przetargami 2022 r. jedynie 250 km
Wkrótce trzy pasy ruchu na A1 Tuszyn – Częstochowa
Za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku autostrady A1 od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten 7-kilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h – obiecują drogowcy.
GDDKIA przypomina, że w tym roku kierowców czekają jeszcze dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko. Na obu odcinkach mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Pozostałe prace, jakie będą do wykonania, nie powinny w żaden sposób ograniczać przejazdu.