Cała droga S7 od obwodnicy Gdańska do Elbląga w budowie!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-10-09
Inwestycja podzielona na dwa zadania obejmuje czterdzieści kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej budowanej w trudnym terenie Żuław. - Będzie tam trzeba włożyć wiele pracy przy wzmocnieniach gruntu – m.in. wymianie podłoża, wbijaniu pali, nawet kilkanaście metrów w głąb ziemi. Stąd wynika tak wysoka cena za kilometr drogi. Do tego dochodzi budowa kilkadziesięciu obiektów inżynierskich. Wśród nich będą dwa nowe, blisko kilometrowe, mosty przez Wisłę – zaznaczają drogowcy.
Pierwszym zadaniem jest budowa odcinka S7 od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego o długości 20,47 km, które będzie realizowała firma Metrostav a.s. Wartość tego kontraktu wynosi przeszło 1,642 mld zł.
― To nasz drugi projekt, który będziemy realizować w Polsce. Jest on dwukrotnie większy od poprzedniego, ale jesteśmy do tego przygotowani - powiedział Radim Čáp z Metrostavu.
Drugim zadaniem jest budowa 19,14 km drogi z Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga, gdzie droga płynnie włączy się do istniejącej obwodnicy tego miasta.
Pisaliśmy o tym: Budowa drogi S7 Nowy Dwór - Elbląg może ruszać!
W ciągu tygodnia nastąpi przekazanie wykonawcom obu placów budowy, co umożliwi im rozpoczęcie prabudowlanych. Budowa obu odcinków potrwa trzy lata, a w październiku 2018 r. trasą pojadą pierwsze samochody.
Wizualizacje przyszłej drogi ekspresowej S7 Koszwały - Kazimerzewo
― To największe kontrakty jakie realizowała dotychczas Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na Pomorzu. – powiedział na uroczystym podpisaniu umów Robert Marszałek, Dyrektor gdańskiego Oddziału GDDKiA.- To inwestycja o wielkim znaczeniu ekonomicznym i społecznym dla Pomorza. Droga ekspresowa umożliwi też dalszy rozwój gospodarczy województwa, samorządów. Skala tego przedsięwzięcia można porównać do jednoczesnej budowy Południowej Obwodnicy Gdańska, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i tunelu pod Martwą Wisłą.