Cała S61 w realizacji - za ponad 5 mld zł powstanie 200 km trasy via Baltica
Jest umowa na ostatni 13 km odcinek S61 - obwodnicę Łomży. W sumie w realizacji jest ponad 200 km drogi S61 o wartości ponad 5 mld zł. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą pojedziemy w 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA

Cała droga ekspresowa S61 jest już w realizacji. To łącznie ponad 200 km drogi, która usprawni komunikację na trasie Warszawa – Budzisko. Wartość prac budowlanych w ramach S61 przekracza 5 mld zł. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, powinniśmy pojechać przed końcem 2021 r.

Na początku 2016 r. podjęto decyzję realizacji inwestycji na trasie Via Baltica w ciągu dróg ekspresowych S8 i S61. Droga ekspresowa S61 o długości blisko 220 km (w tym użytkowany prawie 13 km odcinek koło Augustowa oraz jednojezdniowe obwodnice Stawisk i Szczuczyna) jest zasadniczą częścią tego projektu. Część trasy Via Baltica stanowi 105 km odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Do ukończenia całej S8-ki łączącej Warszawę i Białystok pozostał jedynie odcinek Wyszków – Poręba. Dobiegają końca prace mające na celu udostępnienie tego odcinka kierowcom.

Z kolei jeśli chodzi o budowę drogi ekspresowej S61, to na terenie województwa podlaskiego w realizacji jest dziewięć odcinków o łącznej długości ok. 134,6 km i wartości kontraktów budowlanych ponad 3,21 mld zł. W województwie warmińsko – mazurskim w realizacji są trzy odcinki o łącznej długości ok. 66,4 km i wartości kontraktów budowlanych 1,87 mld zł.:

  • S61 Podborze – Śniadowo o długości ok. 19,5 km, umowa podpisana 30.01.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość – 479,1 mln zł;

  • S61 Śniadowo - Łomża Południe o długości ok. 17 km, umowa podpisana 9.02.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość – 380 mln zł;

  • S61 Łomża Południe -  Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa podpisana 21.12.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość – 218,1 mln zł;

  • S61 Łomża Zachód - Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa podpisana 11.10.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2021 r., wartość – 525,6 mln zł;

  • S61 Kolno – Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość – 288,3 mln zł;

  • S61 Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość – 342,1 mln zł;

  • S61 obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa podpisana 26.05.2017 r., koniec prac planowany na I kw. 2020 r., wartość – 75 mln zł;

  • S61 Szczuczyn - Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa podpisana 6.08.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość – 700 mln zł;

  • S61 Ełk Południe - Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa podpisana 19.07.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość – 686 mln zł;

  • S61 Wysokie – Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa podpisana 4.07.2018 r., oddanie planowane w połowie 2021 r., wartość – 484 mln zł;

  • S61 Raczki – obwodnica Suwałk, o długości ok. 13 km, w użytkowaniu, realizacja łącznie z obw. Augustowa, oddana w 2014 r., wartość – 659 mln zł;

  • S61 obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km, umowa podpisana 29.09.2015 r., zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r., wartość – 299,4 mln zł;

  • S61 obwodnica Suwałk – Budzisko (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, umowa podpisana 6.06.2017 r., zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r., wartość – 605 mln zł.

 

Dla odcinka S61 od Szczuczyna do granicy państwa Polska otrzymała dofinansowanie z instrumentu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej ważnej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.

 

Mapa trasy Via Baltica - z podziałem na odcinki realizacyjne

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Robert Piszczek
2019-04-17 20:33
Przekaż, podaj dalej (gdzie się da, wyślij mail do znajomego, do ministerstwa) ten wpis: hasło "S12 do Bełchatowa" Walczmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. Pozwoli pozyskać w okolicach Woli Rokszyckiej nowe tereny pod inwestycje http://oi67.tinypic.com/f5bl1k.jpg Walczmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przedłużona do Tomaszowa Mazowieckiego.
Obserwator
2018-10-17 22:03
Do Marek: Co do rezerwy pod trzeci pas masz zdecydowaną rację, jednak dalej piszesz nieprawdę. Rozpoczęcie przetargu na dwa odcinki od Radzymina do Wyszkowa nastąpiło w sierpniu 2005 i kwietniu 2006r. Podpisanie umów odbyło się odpowiednio w lutym i listopadzie 2006r. Jedynym wkładem rządu PO-PSL było otwarcie tych odcinków w 2008 i 2009r.
Bob
2018-10-17 12:25
Po to jest to napisane w cudzysłowie, żeby nie brac tego dosłownie. Pewnie chodziło o to, że na betonówkach nie uświadczysz koleinowania, czego o innych drogach powiedziec nie można. Ale generalnie zgoda - jakość ogólna nudowanych dróg w Polsce rośnie i z tego tezeba się cieszyć.
wariat
2018-10-17 10:03
do Pojedynek - nie gadaj głupot o jakiś szynach na S, pokaż mi jeden odcinek ''S''ki w Polsce z szynami ? Jest zupełnie inna technologia budownictwa, kosztuje to miliony ale jakość jest niepodwarzalna, to nie białoruskie 2 pasmówki!
Marek
2018-10-17 10:01
Monter- S8 od obwodnicy Marek do Wyszkowa nie jest przygotowane pod 3 pas ruchu, mądre-głupie głowy z PO-PSL nie przewidywały rozwoju Polski i robili aby było bez myślenia w przyszłość... niestety... Trzeba będzie gruntownie przebudować cały odcinek pod 3 pas.
Pojedynek
2018-10-15 11:05
Dwa podobne projkety - Via Carpatia i Via Baltica, a zupełnie inne stosowane rozwiązanie. Carpatia asfaltowa, Baltica betonowa. Biorac pod uwagę, że natężenie ruchu będzie tam raczej spore i to w dodatku ciężkich samochodów, wydaje mi się, że za kilka- kilkanaście lat lepiej sprawdzi się betonówka, a po carpatii bedzie możan jeździć jak po ,,szynach".
Monter
2018-10-13 20:24
Pytanie czy w niedalekiej przyszłości odcinek S-8 od obwodnicy Marek do Wyszkowa zostanie rozbudowany do 2x3 trzech pasów ruchu w dwóch kierunkach?? Już dziś skutecznie blokują ruch TIRy na dwóch pasach.
grand
2018-10-13 17:47
P.Redaktor- nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że ,,Via Baltica" zaczyna się w W-wie (na S8-od w. Powązkowska, a dlaczego nie od w.Konotopa (?). Bo S8 jest krajową ekspresówką biegnącą przez całą Polskę - od Wrocławia, przez woj. łódzkie, Piotrków Tryb, W-wę do Białegostoku. Natomiast ,,Via Baltica" S-61 zaczyna się od Ostrowii Maz.(konkretnie na planowanym w. Podborze) i biegnie dalej na północ przez Łomżę, Ełk, Suwałki do Budzika (PL/LT). W ramach Europejskiej sieci transportowej TNT ,,Via Baltica" dalej biegnie przez Litwę, Łotwę i Estonię, skąd promem przez Bałtyk do Helsinek (Finlandia).[ Przecież widać o jakich rejestracjach jeżdżą tam samochody-głównie LT, LV , EST , FIN, oraz BY i RUS]. Podobnie piszecie, że ,,Via Carpatia" S-19 prowadzi do przejścia (PL/LT) w Budzisku, a przecież S19 od Białegostoku ma skręcać przez Knyszyn do Kuźnicy (PL/BY).

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: