Cały odcinek autostrady A1 Stryków – Tuszyn w budowie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-06
Do połowy stycznia 2014 roku za budowę całego odcinka odpowiadało konsorcjum: Polimex-Mostostal, Doprastav, MSF Engenharia, MSF Polska. Umowa z wykonawcą została rozwiązana ze względu na bardzo duże opóźnienia w realizacji inwestycji przez konsorcjum. Żeby przyśpieszyć oddanie inwestycji do użytkowania, GDDKiA zdecydowała o podzieleniu odcinka na trzy odrębne postępowania. W rezultacie zostały podpisane trzy umowy na dokończenie budowy odcinków o długości 14,15 km, 10,01 km oraz 13,13 km.
- ZADANIE I – Odcinek autostrady A1 od węzła Łódź – Północ (A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK72) o długości 14,1 km (295+850 - 310+000km) wybuduje konsorcjum firm Strabag – Budimex. Wartość kontraktu, to 339.623.175,69 zł.
- ZADANIE II – Odcinek autostrady A1 od węzła Brzeziny (A1/DK72) do węzła Romanów (A-1/DW714) o długości 11 kilometrów (310+000 - 321+010 km) wykona firma Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi 360.747.073,93 zł.
- ZADANIE III – Odcinek od węzła Romanów (A1/DW714) do węzła Tuszyn (A1/DK91) o długości ok. 16 km (320+010 - 335+937,65 bez odcinka 322+150 – 324+950, który wybudowany został w ramach kontraktu na budowę węzła Łódź południe). W tym przypadku wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę 327.041.625,00 zł.
Nowa trasa będzie miała nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu) ocenia się na 30-40 lat. Wykonawcy mają 22 miesiące, wraz z okresami zimowymi na wywiązanie się z umowy.