1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Co słychać na budowie małopolskiej S7 Szczepanowice – Widoma?

Co słychać na budowie małopolskiej S7 Szczepanowice – Widoma?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-04-14
Co słychać na budowie małopolskiej S7 Szczepanowice – Widoma?
Prace na budowie S7 Szczepanowice-Widoma. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. To część przyszłej trasy ekspresowej łączącej Kraków z Kielcami i dalej z Warszawą. Jak zapewniają drogowcy prace postępują.

Raport z budowy odcinka Szczepanowice - Widoma drogi ekspresowej S7 

Zaawansowanie prac na budowie odcinka drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma wynosi ponad 26% w zakresie robót mostowych i prawie 21% robót drogowych. Wykonywane są wykopy, wymieniane słabonośne grunty i wznoszone nasypy.

Różne jest zaawansowanie prac na budowie ciągu głównego drogi ekspresowej S7. W zależności od miejsca prowadzone są roboty przy wykopach lub wznoszeniu nasypu. Rozpoznane na etapie wcześniejszych prac grunty słabonośne wymieniane są na te spełniające normy. Stabilizowane jest podłoże i układana podbudowa z kruszywa.

Na budowie wiaduktu powstającego w ramach węzła Szczepanowice, o długości 58 metrów, betonowany jest korpus podpór i przyczółku. Betonowanie fundamentów podpory i zasypywanie ich gruntem odbywa się na najdłuższej na tym odcinku S7 estakadzie w Szczepanowicach. Jezdnia lewa estakady będzie miała docelowo ponad 681 metrów a prawa ponad 689 metrów długości. W Lipnej Woli powstaje przejście dla zwierząt o długości ponad 35 metrów, pod drogą ekspresową. Tu zasypywane są fundamenty. W tej samej miejscowości montowane są łożyska na wiadukcie budowanym w ciągu drogi gminnej, nad S7. Łożyska montowane są również na 74 metrowym wiadukcie węzła Widoma.

Budowa obiektów inżynierskich w ciągu S7 Widoma - Szczepanowice

Budowa obiektów inżynierskich w ciągu S7 Widoma - Szczepanowice. Zdjecia: kwiecień 2020 r. GDDKIA

Budowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. Odcinek będzie miał 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, z których będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł.

Ponad 55 km brakuje do domknięcia połączenia Kraków - Kielce

Odcinek Szczepanowice – Widoma to część pozostającej do wybudowania trasy S7 na północ od Krakowa do granicy z woj. świętokrzyskim. Brakujący fragment liczy ponad 55 kilometrów, a jego realizację podzielono na cztery etapy:

  • Moczydło – Miechów - 18,7 km,
  • Miechów – Szczepanowice - 5 km,
  • Szczepanowice – Widoma - 13,1 km,
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) - 18,3 km.

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica woj. świętokrzyskiego

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica woj. świętokrzyskiego. Mapa: GDDKIA

Dla odcinka S7 Moczydło – Miechów drogowcy wyłonili najkorzystniejszą ofertę w przetargu - firma INTERCOR i czekamy na podpisanie umowy.

Będzie umowa na małopolski odcinek S7 Moczydło – Miechów

Natomiast dla kolejnego zadania Miechów - Szczepanowice trwa procedura odwoławcza od decyzji środowiskowej w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Z kolei fragment S7 Widoma - Kraków jest na etapie uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7