Co z budową drogi S10 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej OAW?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-11-06
Spis treści:
Przebieg drogi ekspresowej S10 pomiędzy autostradą A1 i Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej OAW
Mapy korytarza drogi ekspresowej S10 od A1 do OAW
Harmonogram i terminy dla realizacji drogi S10
Obecny stan realizacji trasy S10 od A1 do Warszawy
Przebieg drogi ekspresowej S10 pomiędzy autostradą A1 i Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej OAW
Nowa droga ekspresowa S10 będzie miała swój początek na węźle Włocławek Północ na autostradzie A1. Następnie trasa ma pobiec nowym mostem przez Wisłę do gminy Fabianki. Dalej prowadzi na wschód, gdzie w gminie Tłuchowo przekroczy granicę woj. kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego. Długość tej części wynosić będzie około 40 km.
W woj. mazowieckim trasa będzie miała około 60 km i poprowadzi na południowy wschód w okolicy Płocka. S10 będzie połączona z Płockiem przez DK60, która będzie biegła nowym śladem w układzie dwujezdniowym (2x2). S10 Swój bieg kończyć będzie na północnym przebiegu OAW, czyli S50, w okolicach miejscowości Naruszewo. Dokumentacja obejmuje także 20 km połączenia drogą S10 z S7 za pomocą S50, która będzie odcinkiem OAW.
Mapy korytarza drogi ekspresowej S10 od A1 do OAW
Mapa: GDDKIA
Harmonogram i terminy dla realizacji drogi S10
- styczeń 2021 r. – wyniki Studium korytarzowego i prezentacja dla przedstawicieli samorządu
- wrzesień 2021 r. – podpisanie programu inwestycji dla realizacji trasy S10 od A1 do OAW
- 4 lipca 2022 r. – umowa na opracowanie STEŚ
- 2025 r. – planowana data złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU)
- 2028 r. – planowana data ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie projektuj i buduj
- 2029 r. – planowana data rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z wykonawcą
- 2030-2032 – planowane lata przeprowadzenia i zakończenia prac budowlanych.
Realizacja S10 i S50- wstępny harmonogram. Źródło: GDDKIA
Obecny stan realizacji trasy S10 od A1 do Warszawy
W wakacje 2022 r. drogowcy podpisali umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S10 z podziałem na część na terenie woj. kujawsko-pomorskiego (od A1 do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego) oraz od granicy do DK50 wraz z odcinkiem S50 do S7. Zadanie obejmujące łącznie około 120-kilometrowy odcinek dróg ekspresowych wykonuje konsorcjum firm TPF (lider) i Databout. Wartość kontraktu to łącznie ponad 22 mln zł.
Obecnie trwa druga faza prac projektowych, w której precyzowane są rozwiązania dla trzech wariantów przebiegu trasy głównej i połączenia Płocka poprzez dwujezdniową DK60 (w śladzie istniejącym i nowoprojektowanym).
- Poszukując najkorzystniejszego rozwiązania współpracujemy z władzami Płocka. 20 lipca br. odbyło się spotkanie z przedstawicielami Samorządu, na którym przedstawiono propozycje rozwiązań i wzajemne oczekiwania. Na kolejnym spotkaniu, w sierpniu br., przedstawiliśmy kolejną rewizję wariantów budowy dwujezdniowej DK60 w nowym śladzie z uwzględnieniem zgłoszonych uwag i przekazanych planów rozwoju sieci drogowej miasta. Na spotkaniu wymieniono informacje i ustalono konieczność przedstawienia kolejnego wariantu powiązania DK60 z układem miejskim – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Drogowcy przypominają, ze równolegle prowadzona jest inwentaryzacja przyrodnicza i opracowywane są projekty robót geologicznych dla całego zadania. Przygotowano wstępną prognozę ruchu i trwają prace nad częścią techniczną STEŚ.
Przypominamy, że budowa drogi ekspresowej S10 była w ostatnich latach kluczową inwestycją towarzyszącą budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Komplet przetargów dla drogi S10 Szczecin – Piła. Kierowcy pojadą nią za pięć lat
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.