Mapy i plany drogi ekspresowej S10 Szczecin - Warszawa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2020-12-15

zdjęcia


Droga ekspresowa S10 w przyszłości połączy Szczecin z Warszawą. Trasa będzie miała ok. 460 km i połączy województwa zachodniopomorskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie i mazowieckie. Mapa: GDDKIA


Pierwsze fragmenty trasy S10 w woj. zachodniopomorskim już powstały - są to obwodnice miejscowości Stargardu, Kobylanki i Wałcza. Zdjęcia: Obwodnica Stargardu, GDDKIA


Wraz z zakończeniem realizacji drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki (listopad 2020 r.) jako droga ekspresowa został oznakowany cały, 13 kilometrowy odcinek DK10 od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu. Zdjęcia: GDDKIA


Mapa przebiegu drogi S10 na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Mapa: GDDKIA


Obwodnica Wałcza to jedna z najdłużej budowanych obwodnic w kraju. Prawie 18 km odcinek S10 trafi do ruchu w grudniu 2020 r. Mapa: GDDKIA


Trasa S10 w woj. zachodniopomorskim - w przygotowaniu do realizacji inwestycji (decyzja środowiskowa) odcinki Szczecin Kijewo - Szczecin Zdunowo i Stargard - Piła. Mapa: GDDKIA


W projektowaniu jest odcinek drogi ekspresowej w woj. wielkopolskim tj. S10 Piła - Wyrzysk. Zostanie wskazany preferowany do realizacji wariant przebiegu drogi ekspresowej. Lata realizacji przy zapewnieniu środków finansowych (roboty budowlane) to 2025-2027. Mapa: GDDKIA


S10 Bydgoszcz - Toruń to najbardziej zaawansowany odcinek S10. W lutym 2020 r. uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Przetarg na realizację ruszy w 2021 r. Dla odc. Wyrzysk - Bydgoszcz w opracowaniu STEŚ. Mapa: GDDKIA


Przyszły wykonawca S10 pomiędzy węzłem Bydgoszcz Południe a Toruń Południe zbuduje nowy odcinek trasy o długości ok. 40 km i dobuduje druga jezdnię na odcinku pomiędzy węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe wraz z rozbudową tego ostatniego węzła, co umożliwi podłączenie A1 i S10 do DK91. W użytkowaniu są już odcinki drogi ekspresowej S10 jako fragmenty obwodnic Bydgoszczy i Torunia. Zdjęcia: GDDKIA


W zależności od wariantu długość S10, po odejściu od A1, wyniosłaby od ok. 100 do 130 km. Jazdę w kierunku Warszawy można byłoby kontynuować wykorzystując północną część przyszłej S50 do przecięcia z S7 poniżej Płońska lub S8 na wysokości Radzymina. Dla trasy S10 trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Przetarg będzie możliwy po zapewnieniu finansowania na ten cel. Mapa: GDDKIA


Duży odcinek S10 stanie się również częścią nowego, północnego korytarza drogowego, od granicy z Niemcami do granicy z Litwą. S10 w Bydgoszczy połączy się z S5 do Nowych Marz i dalej do Ostródy, gdzie przetnie S7, następnie S51 do Olsztyna oraz dalej na wschód S16 do Ełku i skrzyżowania z S61, czyli Via Baltica. Mapa: GDDKIA