Komplet przetargów dla drogi S10 Szczecin – Piła. Kierowcy pojadą nią za pięć lat
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-10-19
Przetrag na S10 koniec obwodnicy Wałcza - Piła
Przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka S19 Wałcz – Piła został ogłoszony 12 października br. Drogowcy dają wykonawcy 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID.
- Zakładamy, że jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca – informują.
Wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu nastąpi na podstawie czterech kryteriów: ceny 55% , przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne – 20%, przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe – 20% i 5%. za zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
Przebieg odcinka S10 Wałcz – Piła
Odcinek rozpocznie się od końca obwodnicy Wałcza, która została oddana do ruchu w 2020 roku. Nowa trasa odejdzie w kierunku południowym od obecnego przebiegu DK10 omijając miejscowości Nowa Łubianka i Stara Łubianka. Na południe od m. Nowa Łubianka planowana jest realizacja pary MOP z rezerwą terenu na budowę stacji paliw i restauracji. Na przecięciu z drogą powiatową Stara Łubianka-Szydłowo powstanie węzeł drogowy Stara Łubianka. Następnie S10 wejdzie w tereny leśnej i zbliży się do obecnego przebiegu DK10. Nowa droga ekspresowa w śladzie obecnej DK10 przejdzie między Zbiornikiem Koszyckim i Jeziorem Zalew. Na przecięciu z drogą S11 planowana jest realizacja węzła drogowego Piła Północ z drogą ekspresową S11. W ramach inwestycji powstanie pełny układ drogowy węzła Piła Północ wraz z tymczasowymi włączeniami do istniejącej DK10 od wschodu i DK11 od północy.
W ciągu odcinka zaplanowano realizację węzłów drogowych Stara Łubianka i Piła Północ i pary MOP Stara Łubianka. Powstanie sześć wiaduktów, cztery estakady, przejście górne i przejście dolne dla zwierząt.
Mapa przebiegu S10 Szczecin - Piła - stan realizacji
Mapa: GDDKIA
Terminy realizacji drogi ekspreswoej S10 Szczecin - Piła
Przetarg na odcinek Wałcz – Piła to ostatni z przetargów na realizację całej trasy S10 w woj. zachodniopomorskim, tj. od Szczecina do Piły. Przypomnijmy, pod koniec września ruszyły przetargi na pierwsze trzy odcinki trasy S10.
GDDKIA rozpoczęła przetargi dla 110 km drogi ekspresowej S10
Z początkiem października drogowcy poinformowali, ze szukają wykonawców dla czterech kolejnych, a 12 października objęli postępowaniem ostatni fragment od obwodnicy Wałcza do Piły.
Cała trasa S10 Szczecin – Wałcz w przetargach
GDDKIA informując o przetargach przedstawiła też harmonogram budowy S10 Szczecin – Piła.
- Zgodnie z zakładanymi terminami w przyszłym roku planowane jest podpisanie umów. Wykonawcy inwestycji opracują projekty budowlane i uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) co pozwoli rozpocząć prace w terenie w 2025 r. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r. - poinformował szczeciński oddział GDDKIA.
Podział budowy drogi S10 w woj. zachodniopomorskim na odcinki
S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. W ramach inwestycji powstanie fragment ekspresówki łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Mapa: GDDKIA
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.