Coraz bliżej budowy nowych obwodnic na trasie Bydgoszcz – Koszalin
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-02-08
Obwodnice Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego będą wybudowane w ramach jednego zadania w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego) a prace budowlane planowane są na lata 2026-2028.
Przetarg na realizację obu obwodnic podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy obwodnicy Kamienia Krajeńskiego o długości 2,5 km, a druga Sępólna Krajeńskiego dł. 6,4 km. Wykonawcy mogli składać oferty na obie części lub na jedną z nich. Oferta z najniższą ceną na obie części przetargu została złożona przez konsorcjum firm: Kobylarnia (lider) i Mirbud, które wyceniło prace na ponad 43 mln zł i 115 mln zł.
Co z S5 między Grudziądzem (A1) a Ostródą (S7)? Harmonogram prac i warianty przebiegu
Obwodnice wyprowadzą ruch z ścisłego centrum obu miejscowości, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin.
W Kamieniu Krajeńskim DK25 przestanie biec przez Plac Odrodzenia. Obwodnica będzie mieć długość 2,5 km. Prowadzić będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko m. Orzełek.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego, o długości 6,4 km, na początku przejdzie mostem na ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice - Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępolenka mostu. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo.
Obwodnice realizowane są z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Mapa: GDDKIA