Coraz bliżej realizacji ostatniego odcinka trasy S3
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-06-30
Realizację 33 kilometrowej trasy S3 Świnoujście - Troszyn podzielono na dwa odcinki objęte odrębnymi przetargami: Świnoujście - Dargobądz o długości 17 kilometrów i Dargobądz - Troszyn o długości 16 kilometrów. Drogowcy wyłonili już w przetargach wykonawców prac „projektuj i buduj” i zgodnie z procedurą kolejnym etapem jest kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Dla odcinka Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km została wybrana oferta firmy Polaqua o wartości 688,8 mln złotych, natomiast dla odcinka Dargobądz - Troszyn o długości 16 km oferta konsorcjum Polbud Pomorze, Intop i PRD Nowogard o wartości 679,3 mln złotych.
Mapa drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn. Mapa: GDDKIA
Budowa S3 Polkowice – Lubin. To ostatnia „dziura” ekspresowej trasy od A4 do Szczecina
Podpisanie umów na nowe odcinki trasy S3 planowane jest w III kwartale tego roku. W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
W drodze na wakacje: Korki i utrudnienia na trasach nad Bałtyk i w góry
Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju. Droga ma zostać oddana do użytku w 2023 roku.