Czarne chmury nad Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Decyzja środowiskowa dla S17 Drewnica – Ząbki – Warszawa Wschód uchylona
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-02-24
Uchylenie decyzji środowiskowych dla S17 Drewnica - Ząbki i Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt) zawiesza prace
Decyzję środowiskową dla budowy S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku na wniosek i dla wariantu wskazanego jako preferowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie uchyliła w całości decyzje dla odcinków S17 węzeł Drewnica - węzeł Ząbki (18 lutego 2021 r.) oraz węzeł Ząbki - węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (15 lutego 2021 r.). Ponadto umorzone zostały postępowania przed Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Białymstoku dla obu tych przedsięwzięć.
To duże zamieszanie opóźniające realizację tej ważnej dla stolicy inwestycji. Ostatnio informowaliśmy o wyłonieniu wykonawcy wschodniej obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Ząbki i Warszawa Wschód (Zakręt). Podpisanie umowy planowane było na marzec br., a prace po zerwaniu poprzedniej umowy miała kontynuować firma IVIA. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Wschodnia Obwodnica Warszawy z poślizgiem. GDDKIA wybrała nowego projektanta S17 Ząbki – Zakręt
Teraz dotarły do nas informacje, że terminy stanęły pod znakiem zapytania, z powodu uchylenia decyzji środowiskowych, które miały być zielonym światłem do rozpoczęcia prac w wybranych przez drogowców wariantach. Trzeba podkreślić, że nie zostały podważone rozwiązania projektowe, jak i wskazanie tzw. wariantu zielonego jako preferowanego w decyzji środowiskowej.
Warszawa: Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w tym roku
Mapa przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku S18 Drewnica - Ząbki - Warszawa Wschód (Zakręt). Mapa: GDDKIA
Jak tłumaczy się GDDKIA przyczyną uchylenia decyzji środowiskowych jest błąd formalny po stronie organów ochrony środowiska, a nie błąd merytoryczny po stronie projektantów lub GDDKiA. Po uzasadnieniu i uprawomocnieniu się decyzji GDDKiA zamierza podjąć działania co do dalszego postępowania w zakresie realizacji tych inwestycji.
Koronawirus opóźni budowę tunelu na S2 Południowej Obwodnicy Warszawy?
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
Realizację16,3 kilometrowej Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska podzielono na trzy zadania:
- S17 węzeł Drewnica - węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
- S17 węzeł Ząbki - węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km),
- S17 węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) - węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów - Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.
Najbardziej zaawansowany jest odcinek pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska, na którym trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. Jednak wszystko wskazuje na to, ze termin nie zostanie dotrzymany. Obecnie GDDKIA rozpatruje roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.