DK11: Zamkną Trasę Katowicką w Poznaniu
- conadrogach.pl
- 2014-02-18
Jedna z głównych arterii wjazdowych do Poznania od strony Kórnika - Trasa Katowicka - zostanie zamknięta. Decyzję taką wydał wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, z uwagi na katastrofalny stan estakad w ciągu drogi krajowej nr 11.
Na odcinku Trasy Katowickiej w Poznaniu od kilku miesięcy obowiązują ograniczenia w ruchu. Powodem jest zły stan wiaduktów w ciągu ul. Krzywoustego (czyli drogi krajowej nr 11), które od lat czekają na przebudowę. Obecnie na estakadzie obowiązują ograniczenia szybkości pojazdów do 30 km/godz. oraz zakaz ruchu samochodów ciężarowych. Z uwagi na coraz gorszy stan obiektów konieczne są kolejne ograniczenia w ruchu.
- Kolejną, opracowaną przez Politechnikę Poznańską ekspertyzę techniczną przekazaliśmy do nadzoru budowlanego. Decyzje w sprawie dalszej eksploatacji zapadną w najbliższym czasie. Dysponujemy opracowanymi wariantami zmian w organizacji ruchu. Szczegółowe informacje zostaną przekazane opinii publicznej podczas zaplanowanej w tym tygodniu konferencji prasowej - informuje ZDM w Poznaniu.
Na przebudowę estakady w ciągu Trasy Katowickiej (DK11) od kilku lat nie ma pieniędzy. Teraz ta inwestycja znalazła się w budżecie na 2014 r. Remont powinien rozpocząć się w tym roku. Koszt inwestycji to około 270 milionów złotych. Jednak w budżecie miasta na ten cel przeznaczono 20 milionów złotych. Resztę miasto chce pozyskać z funduszy unijnych.
- W WPF zostały uwzględnione zapisy umożliwiające realizację inwestycji w latach 2014 – 2019. Inwestycja dotyczy dwóch obiektów inżynierskich w ciągu ulicy Krzywoustego tj. nad ulicą Inflancką i ulicą Chartowo. Planujemy, że roboty budowlane rozpoczną się w II kwartale 2014 roku - dodają drogowcy.
Estakada na Trasie Katowickiej to droga krajowa nr 11. Jej początki to lata 1974-1976. Cały 9-kilometrowy odcinek trasy prowadzi z ronda Rataje do granic miasta. Składa się na niego estakada, cztery wiadukty i dwa przejścia podziemne. Ulica Krzywoustego w ciągu DK11 to główny wjazd do miasta od strony południowo-wschodniej, zapewnia połączenie z droga ekspresową S11 i autostradą A2.
- Kolejną, opracowaną przez Politechnikę Poznańską ekspertyzę techniczną przekazaliśmy do nadzoru budowlanego. Decyzje w sprawie dalszej eksploatacji zapadną w najbliższym czasie. Dysponujemy opracowanymi wariantami zmian w organizacji ruchu. Szczegółowe informacje zostaną przekazane opinii publicznej podczas zaplanowanej w tym tygodniu konferencji prasowej - informuje ZDM w Poznaniu.
Na przebudowę estakady w ciągu Trasy Katowickiej (DK11) od kilku lat nie ma pieniędzy. Teraz ta inwestycja znalazła się w budżecie na 2014 r. Remont powinien rozpocząć się w tym roku. Koszt inwestycji to około 270 milionów złotych. Jednak w budżecie miasta na ten cel przeznaczono 20 milionów złotych. Resztę miasto chce pozyskać z funduszy unijnych.
- W WPF zostały uwzględnione zapisy umożliwiające realizację inwestycji w latach 2014 – 2019. Inwestycja dotyczy dwóch obiektów inżynierskich w ciągu ulicy Krzywoustego tj. nad ulicą Inflancką i ulicą Chartowo. Planujemy, że roboty budowlane rozpoczną się w II kwartale 2014 roku - dodają drogowcy.
Estakada na Trasie Katowickiej to droga krajowa nr 11. Jej początki to lata 1974-1976. Cały 9-kilometrowy odcinek trasy prowadzi z ronda Rataje do granic miasta. Składa się na niego estakada, cztery wiadukty i dwa przejścia podziemne. Ulica Krzywoustego w ciągu DK11 to główny wjazd do miasta od strony południowo-wschodniej, zapewnia połączenie z droga ekspresową S11 i autostradą A2.