DK4: Obwodnica Jarosławia z potwierdzonym dofinansowaniem
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-08-15
Komisja Europejska zatwierdziła unijny wkład finansowy w budowę obwodnicy Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice - Korczowa w wysokości niemal 74 mln euro. To kolejny duży projekt realizowany w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej.
Realizacja tego projektu została już ukończona i od 18 grudnia 2012 roku kierowcy mogą korzystać z ponad 11 km obwodnicy.
Projekt ten finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Wartość całkowita projektu wynosi 468,4 mln zł, w tym wartość kwalifikowalna to 368,7 mln zł, a wartość dofinansowania z EFRR to 177,9 mln zł.
Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 4 stanowi ważny element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający połączenie zachodniej granicy państwa z Niemcami z południowo-wschodnią granicą z Ukrainą. Jest także częścią transeuropejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T.
Celem projektu było usprawnienie ciągu komunikacyjnego województwa podkarpackiego oraz zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta Jarosław. W wyniku realizacji przedsięwzięcia nastąpiło wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta Jarosław, a w efekcie poprawa przejezdności przez miasto.
Obwodnica Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4 – fakty, liczby, ciekawostki:
- długość odcinka – 11,31 km;
- zlokalizowana na terenie gminy Pawłosiów, Gminy Miejskiej Jarosław oraz Gminy Jarosław
- droga klasy GP;
- start budowy – marzec 2010 r.
- udostępnienie do ruchu – grudzień 2012 r.
- wartość całego kontraktu ok. 430 mln zł; współfinansowanie z PO RPW.
- realizowana dwiema umowami: konsorcjum firm z Eurovia Polska S.A. na czele (obwodnica) i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. (budowa wiaduktów w ciągu dróg i linii kolejowych);
- obwodnica skróci czas przejazdu przez miasto Jarosław do 15 min.
- wybudowano szereg murów oporowych, które stanowią zabezpieczenie skarp, nasypów i wykopów,
- na budowie obwodnicy średnio w miesiącu pracowało ponad 530 robotników oraz 170 jednostek sprzętowych,
- 97 kilometrów to łączna długość wzmocnień gruntów obwodnicy przy zastosowaniu m.in. kolumn żwirowych.
- nacisk 11,5 t/oś,
- 4 bezkolizyjne węzły
Projekt ten finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Wartość całkowita projektu wynosi 468,4 mln zł, w tym wartość kwalifikowalna to 368,7 mln zł, a wartość dofinansowania z EFRR to 177,9 mln zł.
Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 4 stanowi ważny element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający połączenie zachodniej granicy państwa z Niemcami z południowo-wschodnią granicą z Ukrainą. Jest także częścią transeuropejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T.
Celem projektu było usprawnienie ciągu komunikacyjnego województwa podkarpackiego oraz zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta Jarosław. W wyniku realizacji przedsięwzięcia nastąpiło wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta Jarosław, a w efekcie poprawa przejezdności przez miasto.
Obwodnica Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4 – fakty, liczby, ciekawostki:
- długość odcinka – 11,31 km;
- zlokalizowana na terenie gminy Pawłosiów, Gminy Miejskiej Jarosław oraz Gminy Jarosław
- droga klasy GP;
- start budowy – marzec 2010 r.
- udostępnienie do ruchu – grudzień 2012 r.
- wartość całego kontraktu ok. 430 mln zł; współfinansowanie z PO RPW.
- realizowana dwiema umowami: konsorcjum firm z Eurovia Polska S.A. na czele (obwodnica) i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. (budowa wiaduktów w ciągu dróg i linii kolejowych);
- obwodnica skróci czas przejazdu przez miasto Jarosław do 15 min.
- wybudowano szereg murów oporowych, które stanowią zabezpieczenie skarp, nasypów i wykopów,
- na budowie obwodnicy średnio w miesiącu pracowało ponad 530 robotników oraz 170 jednostek sprzętowych,
- 97 kilometrów to łączna długość wzmocnień gruntów obwodnicy przy zastosowaniu m.in. kolumn żwirowych.
- nacisk 11,5 t/oś,
- 4 bezkolizyjne węzły