DK46, DK41: Osiem firm chce budować obwodnicę Nysy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-02-11
- Zamówienie będzie udzielane w trybie przetargu nieograniczonego (I-etapowego), a zadanie zostanie zrealizowane w systemie Projektuj& Buduj. W ciągu najbliższych kilku tygodni oferty będą sprawdzane pod względem spełnienia wymagań formalnych dotyczących doświadczenia wykonawców, potencjału kadrowego oraz zdolności finansowej wykonawcy. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi z uwzględnieniem 3 kryteriów: ceny ofertowej, zaproponowanego terminu realizacji całego zadania (32-35 m-cy) oraz proponowanego okresu gwarancji na roboty (5-10 lat) - informuje opolski oddział GDDKiA.
Nowemu wykonawcy zostaną zlecone m.in.
- aktualizacja dokumentacji projektowej i dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych założeń technicznych;
- uzyskanie decyzji Wojewody Opolskiego zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID);
- budowa 16,5 km nowego odcinka w ciągu dróg krajowych, w tym:
- 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa);
- 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1);
- budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100 metrowym przęsłem nurtowym oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i w stronę Opola;
- 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy typu WB na skrzyżowaniu projektowanej i istniejącej drogi krajowej nr 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej;
- drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych, równoległe do ciągu obwodnicy;
- 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych;
- przygotowany zostanie teren pod przyszłe obustronne parkingi.
Zgodnie z harmonogramem, na przełomie I i II kwartału 2015 r., po uzyskaniu decyzji ZRiD, wykonawca rozpocznie roboty budowlane, które potrwają do II połowy 2017 r.
Oferty złożone w przetargu (w zaokrągleniu):
1. PRDiM Mosty Łódź – 468,957 mln zł;
2. „Pol-Aqua” SA Warszawa – 355,114 mln zł;
3. „Berger Bau” Wrocław i „Berger Bau” Niemcy (konsorcjum) – 338,656 mln zł;
4. „Mota Engil” Kraków i „Himmel & Papesch” Opole (konsorcjum) – 307,440 mln zł;
5. „Eurovia” Bielany Wrocławskie – 386,132 mln zł;
6. „Heilith & Woerner” Wrocław i „Strabag” Pruszków – 325,835 mln zł;
7. „Intercor” Zawiercie i „Trakt” Górki Sztukowskie (konsorcjum) – 491,977 mln zł;
8. „Budimex” Warszawa – 338,387 mln zł.