DK7: Będzie druga kładka nad Zakopianką w Głogoczowie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-02-02
Jest to druga kładka, która zostanie zbudowana w Głogoczowie. Powstanie ponad 900 m dalej, w kierunku Zakopanego, od budowanej aktualnie kładki dla pieszych, która ukończona będzie w sierpniu tego roku. W ramach zadania w ciągu Zakopianki wybudowana zostanie kładka o konstrukcji wantowej o całkowitej długości 57,46 m i szerokości użytkowej pomostu 4,50 m. Na obiekt prowadziły będą schody, zainstalowane zostaną także windy. Kładka posadowiona będzie na palach wierconych, ze względu na występujące w miejscu jej lokalizacji warunki gruntowe. Oprócz kładki dla pieszych powstaną : dojścia do tego obiektu wraz z poboczami, odwodnienia, kanalizacja deszczowa, umocnienia skarp, bariery ochronne, sieć elektroenergetyczna, oświetlenie, zasilanie wind, instalacja monitoringu i ogrzewania.
Pierwsza z kładek nad drogą krajową nr 7 tzw. Zakopianką pomiędzy Krakowem i Myślenicami powstała w Mogilanach, w 2009 r. Została oddana do użytkowania 16 września 2009 r. Następne : w Jaworniku ( km 692+200) oddano do użytkowania w lutym 2015 r. i Gaju ( km 677+480 ) w grudniu 2015 r. Trwa budowa kolejnych kładek w Jaworniku (691+220 ) i Głogoczowie ( km 684+720 ), które zostaną ukończone w tym roku. Kładka dla pieszych w km 685+650 ( Głogoczów II ), na której budowę ogłoszono przetarg ma być ukończona w tym roku.
Ponad 40 tys. pojazdów przemieszcza się średnio po drodze krajowej nr 7 na odcinku Kraków – Głogoczów, jak wynika z generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. W dalszym przebiegu drogi czyli od Głogoczowa do Myślenic porusza się średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę ( w 2010 r. było ich ponad 27 tys. ). W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego liczby te są wyższe. Tereny na południe od Krakowa są atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok. Wzrasta także codzienny ruch związany z dojazdami do pracy i szkół. Aby zapewnić bezpieczne przechodzenie przez drogę budowa kładek dla pieszych w Jaworniku i Głogoczowie była niezbędnym elementem poprawy bezpieczeństwa ruchu. Stąd inwestycje te znalazły się na liście MIB w Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, do realizacji w latach 2016-2017.