1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Dla obwodnic Szczecinka i Gryfina przetargi w tym roku. Jakie nowe obwodnice w Zachodniopomorskim?

Dla obwodnic Szczecinka i Gryfina przetargi w tym roku. Jakie nowe obwodnice w Zachodniopomorskim?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-09-09
Dla obwodnic Szczecinka i Gryfina przetargi w tym roku. Jakie nowe obwodnice w Zachodniopomorskim?
Obwodnicę Szczecinka w ciągu trasy S11 uzupełni nowa obwodnica w ciągu DK20. Przetarg w tym roku. Zdjęcia: GDDKIA
W tym roku ruszą pierwsze przetargi na realizację obwodnic w woj. zachodniopomorskim w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic do 2030 roku. Chodzi o obwodnicę Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20, która uzupełni oddaną obwodnicę w ciągu S11 oraz obwodnicę Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31. W sumie powstanie dziewięć nowych tras wyprowadzających ruch z zatłoczonych miejscowości.

W rozpisanym na lata 2020-2030 Programie budowy 100 obwodnic znajduje się dziewięć inwestycji w woj. zachodniopomorskim. - Dla obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 i Gryfina w ciągu DK31 przetargi na zaprojektowanie i budowę będą ogłoszone jeszcze w tym roku – obiecują drogowcy. Dla czterech obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 22 (Człopy, Rusinowa, Szwecji, Wałcza) od czerwca tego roku toczą się prace nad dokumentacją. Natomiast dla obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20 oraz Kołbaskowa w ciągu DK13 trwają ogłoszone w lipcu tego roku przetargi na wykonanie dokumentacji.

Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20

W ubiegłym roku do ruchu została oddana obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. Konieczna jest jeszcze budowa obwodnicy również w ciągu DK20 ponieważ, nadal aby jechać w kierunku Szczecina przez drogę krajową nr 20, trzeba wjechać do centrum miasta.

Nowa trasa połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy.

Planowana obwodnica o długości 4,3 km posiada decyzję środowiskową. Dla inwestycji opracowano Koncepcję Programową, zostały wykonane też badania geologiczne. Trwa przygotowanie dokumentów niezbędnych do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi. Do końca tego roku przetarg powinien zostać ogłoszony. Po zaplanowanym na III kwartał 2021 roku podpisaniu umowy ruszy projektowanie, a następnie roboty budowlane, które powinny być prowadzone w latach 2023-2025.

Obwodnica Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31

Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu i pozwoli wyprowadzić z centrum ruch w ciągu DK31. Droga o długości 5,6 km posiada decyzję środowiskową. Na przebiegu obwodnicy powstaną ronda łączące drogę z obecną DK31 i DW120. Wykonana została Koncepcja Programowa i przeprowadzone badania podłoża.

Obecnie przygotowywane są dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi. Jeszcze w tym roku przetarg zostanie ogłoszony. Podpisanie umowy powinno nastąpić w III kwartale przyszłego roku. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2023-2025.

Obwodnica Kołbaskowa w ciągu drogi krajowej nr 13

Obwodnica ominie od wschodu Kołbaskowo, wyprowadzając z miejscowości ruch tranzytowy w ciągu DK13 do granicy z Niemcami w Rosówku. Długość odcinka to około 6 km. Inwestycja posiada decyzję środowiskową. Inwestycja będzie się łączyła z realizowanym odcinkiem DK13 od granicy Szczecina do autostrady A6 (obwodnica Przecławia i Warzymic) na węźle drogowym Szczecin Zachód.

Obecnie trwa rozpoczęty w lipcu tego roku przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej obwodnicy. Realizację inwestycji w systemie tradycyjnym zaplanowano w latach 2024-2026.

Nowe obwodnice w Zachodniopomorskim - mapa obwodnic

Obwodnica Człopy w ciągu drogi krajowej nr 22

Dla obwodnicy Człopy o szacowanej długości 4,5 km trzeba wykonać całość procesu przygotowawczego, w tym uzyskać decyzję środowiskową określającą przebieg drogi. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.

Obwodnica Rusinowa w ciągu drogi krajowej nr 22

Przez położone na południe od Wałcza Rusinowo przebiega ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 22. Trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.

Obwodnica Szwecji w ciągu drogi krajowej nr 22

Podstawowym celem budowy obwodnicy Szwecji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.

Obwodnica Wałcza (Strączna) w ciągu drogi krajowej nr 22

Przez Wałcz przebiegają dwie drogi krajowe – DK10 i DK22. Obwodnica w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S10 jest nadal realizowana i w tym roku powinna być przejezdna. O opóźnieniach przy budowie obwodnicy Wałcza pisaliśmy więcej tutaj:

Nowi wykonawcy dokończą budowę obwodnicy Wałcza w ciągu S10

Do wyprowadzenia całości ruchu tranzytowego potrzeba jednak również obwodnicy w ciągu DK22. Obwodnica będzie omijała Wałcz, jak również położoną na południowy zachód od Wałcza miejscowość Strączno (od wschodu). W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowego węzła drogowego na obwodnicy w ciągu S10 między Wałczem a Witankowem.

Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.

Obwodnica Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20

Budowa obwodnicy Złocieńca pozwoli na wyprowadzenie z miejscowości ruchu tranzytowego w ciągu drogi krajowej nr 20. Obecny przejazd przez miasto jest utrudniony przez położony w centrum przejazd kolejowy, przy którym są dwa skrzyżowania pod ostrym kątem.

Przebieg obwodnicy planowany jest po południowej stronie miasta. Obecnie trwa przetarg na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Poznaliśmy już oferty projektantów. Drogowcy zapowiadają, że umowa na dokumentację zostanie podpisana jeszcze w tym roku. Realizacja inwestycji w formule Projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028.

Obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20

Obecnie pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Sytuację ma zmienić realizacja obwodnicy w ciągu DK20, która pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu.

Nowa trasa będzie omijała Stargard od wschodu, włączając się w istniejącą obwodnicę Stargardu w ciągu S10 na węźle drogowym Stargard Wschód. Aktualnie trwa przetarg na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Poznaliśmy już oferty projektantów. Jeszcze w tym roku umowa na dokumentację zostanie podpisana. Realizacja inwestycji w formule Projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 13 Utrudnienia na drodze 20 Jak dojadę - Gryfino Jak dojadę - Kołbaskowo